معاون امور توانبخشی بهزیستی قم با بیان اینکه مهد سالمندان برای جلوگیری از انزوای سالمندان و همچنین دور نشدن از خانواده، نسبت به خانه‌ی سالمندان در اولویت قرار دارد، گفت: هدف اصلی مهد سالمندان نزدیک کردن سالمند به محیط اجتماع جهت جلوگیری از افزایش مشکلات این قشر است.
کد خبر: ۵۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، محمدعلی مقدم‌خواه با بیان اینکه در سال‌های آتی با سونامی پیری و افزایش 5 برابری آن در جامعه رو به رو خواهیم بود، عنوان کرد: مهد سالمندان جهت فعال نگه داشتن سالمندان، نزدیک شدن آن ها به محیط اجتماع و جلوگیری از پیشرفت مشکلات روحی، جسمی و حرکتی راه اندازی شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی قم در خصوص ظرفیت مهد سالمندان گفت: مکان فعلی این مرکز را شهرداری در اختیار گذاشته که امکان حضور 20 زن و  20 مرد را داراست، سالمندان یک روز در میان برای بهره مندی از خدمات در این محل حاضر می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این سالمندان همه روزه از ساعت 8 تا 13 در این مرکز حضور دارند؛ در راستای غنی سازی اوقات فراغت این افراد فعالیت هایی همچون آموزش مهارت، تعامل با سالمندان دیگر، نهضت سواد آموزی و طرح مباحث دینی انجام میگیرد.

معاون امور توانبخشی گفت: این مرکز روزانه خدمات مختلفی در جهت توان بخشی، کار درمانی، چکاب پزشکی و مشاوره به سالمندان و خانواده های این افراد برای ادامه درمان در منزل دارد، سالمندان اغلب به دلیل اقتضاعات سنی و یا مشکلات جسمی با ضعف جسمی-حرکتی رو به رو هستند، در این مرکز کاردرمان هایی به صورت دائمی حضور دارند تا با انجام تمارین خاص این ضعف ها برطرف شود.

مقدم‌خواه افزود: در سال های پیش رو ما با سونامی پیری رو به رو خواهیم بود و انتظار افزایش 5 برابری پیری در جامعه وجود دارد؛ از الان پیش‌بینی‌هایی برای توسعه‌ی این مراکز و افزایش خدمات، شده است اما این مرکز همچنان نیازمند کمک های مردمی و خیرین می باشد تا بتواند در سال های آتی توان پوشش سالمندان را داشته باشد.

معاون امور توان بخشی بهزیستی گفت: این مرکز آماده همکاری با پزشکان و پرستاران در امور توان بخشی، گفتار درمانی و ... و روانشناسان می‌باشد؛ علاقه‌مندان با مراجعه به سایت بهزیستی می‌توانند فرم های فراخوان را مشاهده و برای همکاری اقدام کنند، همچنین خیرین و یا افرادی که آمادگی تاسیس مهد سالمندان را دارند، می‌توانند با مراجعه به معاونت توان بخشی استان، سازمان بهزیستی و یا سایت سازمان بهزیستی برای طی کردن مراحل قانونی اقدام کنند.

مقدم‌خواه در پایان با تاکید به رشد جامعه سالمند افزود: این مرکز برای جلوگیری از انزوای سالمندان و همچنین دور نشدن از خانواده نسبت به خانه‌ی سالمندان در اولویت قرار دارد، اما این مراکز دولتی نیستند و برای افزایش این واحدها مشکلات مالی بسیاری وجود دارد لذا نیازمند کمک خیرین است.

گفتنی است، امروز دوشنبه 20 آذرماه، مهد سالمندان قم در خیابان آذر، با هدف ارائه خدمات مختلف توانبخشی، غنی سازی اوقات فراغت، کاردرمانی و پیگیری امور پزشکی افتتاح می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار