مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۳۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی با اشاره به طرح مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: تسهیلات به ازای هر نفر 10 میلیون تومان با سود چهار درصد در این طرح پرداخت می‌شود، براساس تصمیم کارگروه اشتغال استان قم، پرداخت این تسهیلات به ازای خود اشتغالی در روستاها است و پنج میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان قم اعلام کردند که 11 هزار شغل در استان در یک سال اخیر ایجاد شده، در حالی که سازمان تامین اجتماعی از افزایش سه هزار و 200 نفری بیمه شدگان استان در این مدت خبر داده است، باید یک کمیته راستی آزمایی در خصوص بررسی آمار اشتغال دستگاه‌های مختلف ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: 15 طرح با اشتغال زایی برای 74 نفر توسط سازمان صنعت معدن و تجارت با پشتیبان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان یک میلیارد و 120 میلیون تومان به این اداره کل معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی به طرح کارورزی شباهت دارد، اما طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای افراد بالای 15 سال و بدون حقوق است، اما طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و با پرداخت حقوق است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار