طرح انتظامی و ترافیکی ویژه زمستان سال 96، روز دوشنبه با حضور هشت دستگاه امدادی و خدماتی در قم طی آیینی در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم آغاز شد.
کد خبر: ۵۳۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، مدیرکل مدیریت بحران قم در حاشیه این آیین اظهار داشت: هر ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان با محوریت پلیس و دستگاه های امدادی و خدماتی از جمله نیروهای پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، راهداری، حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری و امداد خودرو، مانور طرح انتظامی و ترافیکی ویژه زمستانی آغاز می شود.

محسن اروجی افزود: این طرح با حضور یک هزار و 200 امدادگر، 400 دستگاه خودرو و 2 بالگرد امدادی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را هماهنگی و آمادگی بیشتر دستگاه های مختلف در جاده ها برشمرد و گفت: استان قم محور مواصلاتی 17 استان است که تیم های امدادی و خدماتی برای حوادث احتمالی در این محورها مستقر شده تا اقدام های لازم را در کمترین زمان انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از نقاط بخش های پنجگانه استان قم به علت کوهستانی بودن و سردی هوا تیم ها استقرار خواهند یافت تا خدمات مناسبی از جمله برف روبی و انتقال مصدومان حوادث احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران قم همچنین از شهروندان خواست در صورت آمد و شد در محورهای مواصلاتی در روزهای برفی حتما از زنجیر چرخ استفاده کرده و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، همکاری لازم را با ماموران و امدادگران داشته باشند. 

وی با بیان این که در محور قم - گرمسار نیز تیم های امدادی و خدماتی مستقر می شوند گفت: با مدیریت صورت گرفته تمام خدمات در این محور ارائه خواهد شد ضمن این که درصدد راه اندازی پایگاه ثابت برای هلال احمر قم در این محور هستیم.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.

این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار