معاون پژوهش جامعه المصطفی مطرح کرد؛
معاون پژوهش جامعه المصطفی، آموزش و پژوهش را مکمل یکدیگر دانست و گفت: برنامه‌های متنوعی همزمان با هفته پژوهش در جامعه المصطفی العالمیه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 10 December 2017


به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه به مناسبت هفته پژوهش در ساختمان مرکزی جامعه‌المطصفی العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته معاونت پژوهش، برنامه‌های متنوعی در هفته پژوهش در صف و ستاد برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که ظرفیت‌های پژوهشی فراوانی در عرصه پژوهش ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه مشارکت‌های علمی جامعه المصطفی(ص) با مراکز بین‌المللی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و با فعال کردن نهادهای پژوهشی صفوف، گام‌های خوبی به منظور همکاری و مشارکت‌های علمی انجام شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی ادامه داد: جامعه‌المصطفی یک مرکز بین‌المللی علمی و تربیتی است که در داخل و خارج از کشور بیش از ۴۰ واحد آموزشی و مرکز فرهنگی و پژوهشی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر از ۱۳۰ کشور جهان در جامعه المصطفی فارغ‌التحصیل شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر در این مرکز در سطوح کارشناسی ارشد، دکتری و سطوح حوزوی در کشور مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام بی‌نیاز با بیان اینکه آموزش و پژوهش مکمل یکدیگر هستند، ادامه داد: آموزش، مانند شاخه‌ها و برگ‌های درخت است اما ثمرات آن درخت، تولیدات علمی و آثار پژوهشی است؛ پژوهش موجب تعمیق علمی می‌شود و به همین دلیل نیز پژوهش اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی تصریح کرد: هفته پژوهش فرصتی است تا تولیدات علمی و پژوهشی جامعه‌المصطفی در معرض دید و نماش عموم قرار گیرد؛ در این هفته در تمام مراکز علمی، تربیتی و پژوهشی جامعه المصطفی، چه در داخل و چه در خارج از کشور برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان اینکه جامعه‌المصطفی هرساله تولیدات علمی و آثار پژوهشی متنوع و مختلفی دارد، افزود: در هفته پژوهش نشست‌های علمی و تخصصی بسیار زیادی برگزار می‌شود و برپایی نمایشگاه‌ها مختلف از جمله برنامه‌های معاونت پژوهش در این هفته است.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش متولی اصلی برنامه‌های پژوهشی جامعه المصطفی است، بیان کرد: برپایی نمایشگاه اطلاعات و آمار جامعه المصطفی، بازدید از مراکز آموزشی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی و تجلیل و تقدیر از پژوهشگران ممتاز و مدیران مسئول نشریات علمی از دیگر برنامه‌های است که در این هفته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بی‌نیاز با تأکید بر این که اعتبار هر مجموعه آموزشی و علمی، به آثار و ثمرات علمی آن وابسته است تصریح کرد: در هفته پژوهش به پژوهشگران برتر، هدیه‌ای با عنوان پژوهانه اهدا خواهد شد و همچنین اعضای هیئت علمی و افرادی که با معاونت پژوهش همکاری داشتند نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه نشست معاون پژوهش با مدیران مسئول و سردبیران نشریات المصطفی برگزار می‌شود، گفت: نشریات المصطفی در این نشست به گزارش عملکرد و راهکارهای رشد خود پرداخته و از نشریات برتر در این جلسه تقدیر می‌شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی اظهار کرد: سالانه صدها نشست علمی و پژوهشی در جامعه المصطفی برگزار می‌شود و در حال حاضر نیز بیش از ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه جامعه المصطفی فهرست نویسی شده است که عموم پژوهشگران و محققان با نام‌نویسی در کتابخانه، می‌توانند از آن استفاده کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار