مدیرکل راه و شهرسازی قم:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: سه قطعه از محور قم - جعفریه، دو بانده شده و آخرین قطعه این طرح با پیشرفت فیزیکی 60 درصد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۵۳۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 10 December 2017
به گزارش تابناک قم،حسن صبوری افزود: طرح دو بانده شدن محور قم - جعفریه به طول 29.5 کیلومتر در چهار قطعه تعریف شده و تاکنون 245میلیارد ریال برای سه قطعه آن به طول 25.5 کیلومتر هزینه شده است.

وی اضافه کرد: قطعه چهارم به طول چهار کیلومتر حدفاصل شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم است که 60 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: قطعه نخست این طرح از پل راه آهن تا سه راهی قلعه سنگی به طول 10.5 کیلومتر با هزینه 110 میلیارد ریال در فروردین سال گذشته راه اندازی شد.

صبوری افزود: قطعه دوم این محور از سه راهی قلعه سنگی تا ایستگاه فشار شکن شهید مهدوی به طول هشت کیلومتر با هزینه ای بالغ بر 70 میلیارد ریال، در مهرماه امسال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: قطعه سوم نیز از ایستگاه فشار شکن شهید مهدوی تا پل طغرود به طول هفت کیلومتر تعریف شده است که با هزینه 65 میلیارد ریال در مهرماه امسال تکمیل شد.

وی، ورودی به شهر قم از استان های غربی و شمال غربی کشور و کریدور ارتباطی ورودی آزادراه قزوین - زنجان و گرمسار و بهره مندی دامداران بزرگ منطقه با توجه به قرار گرفتن 2 مجتمع بزرگ دام در محور قم - جعفریه را از مزایای اجرای طرح دو بانده کردن محور قم - جعفریه عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، بهره مندی کشاورزان بیش از 15 روستا در این منطقه برای آمد و شد امن تر به شهر قم را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.

قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است؛ در این استان 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد. 

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار