با حضور عوامل نمایش «باتیدا» صورت گرفت
کارگاه آموزش تئاتر «زندگی ، بازیگری، زندگی» با حضور سورن والنته سرپرست و دیگر اعضای گروه دانمارکی «باتیدا» در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 10 December 2017
به گزارش تابناک قم، کارگاه آموزش تئاتر «زندگی ، بازیگری، زندگی» با حضور سورن والنته سرپرست و دیگر اعضای گروه دانمارکی «باتیدا» در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. در ابتدای این کارگاه که با حضور هنرجویان کارگاه اولین تجربه برگزار شد، فیلم یکی از آثار نمایشی گروه «باتیدا» بر روی پرده نمایش گذاشته‌شد و سپس درباره برداشت هنرجویان از این اثر نمایشی و تمهیدشان برای بومی‌سازی آن بحث و گفت‌وگو شد.

سپس سورن والنته با تقسیم کردن هنرجویان به چندین گروه‌، به صورت عملی هنرجویان را در شرایط درک واقعیت زندگی و بازتاب درست آن بر صحنه نمایش، به دور از «بازیگر غلط» قرار داد. وی اصرار بازیگران بزرگسال برای اداهای کودکانه برای القاء نقش کودکانه در نمایش‌های کودک و نوجوان را شیوه‌ای غلط دانست.

در ادامه سورن والنته فرصتی را فراهم کرد تا بازیگران در مواجهه با دیگر عوامل تشکیل‌دهنده یک اثر نمایشی مانند موسیقی، دکور و آکساسوار که توسط خود هنرجویان ایجاد می‌شد، به همخوانی و هارمونی برسند و برای خلق فضا به درک بهتری برسند.

سورن والنته همچنین با تاکید بر جایگاه مخاطب در هنر نمایش و ارتباط تنگاتنگ بازیگر با او، هنرجویان را در وضعیت تعاملیِ با مخاطب و تجربه‌های نو از آن قرار داد. بخش پایانی این کارگاه به پرسش و پاسخ هنرجویان کارگاه اولین تجربه و عوامل گروه نمایشی باتیدا اختصاص یافت.

این گروه نمایشی که در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور داشته و موفق به کسب جایزه منتخب مردمی جشنواره شده‌اند، در سالن سوره حوزه هنری قم و در جمع هنرجویان کارگاه اولین تجربه نمایش «تکنوازی دو نفره» را اجرا کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار