در همایش گره طلایی؛
نفرات برگزیده در رسته‌های مختلف فرش دستبافت قم در چهارمین همایش گره طلایی استاد رشتی زاده با حضور استاندار قم تجلیل شدند.
کد خبر: ۵۳۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 07 December 2017
به گزارش تابناک قم، چهارمین همایش گره طلایی استاد رشتی‌زاده از بنیان‌گذاران فرش دستبافت قم ظهر پنج شنبه با حضور استاندار قم و فعالان صنعت فرش دستبافت استان در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

در این مراسم تندیس گره طلایی بافنده نمونه به مرتضی عمران پناه، تندیس گره طلایی پیشکسوت نمونه به حسین عبدالحسینی، تندیس گره طلایی سرویس کار نمونه به احمد رستمی، تندیس گره طلایی طراح و نقاش برتر به تقی عشقی، تندیس گره طلایی صادرکننده برتر به مصطفی مستوفی نژاد، تندیس گره طلایی ویژه به ابراهیم حسین جانی و تندیس گره طلایی تولید کننده برتر به ابوالفضل رجبیان اهدا شد.

در بخش مسابقه طراحی و نقاشی فرش که ویژه دانشجویان برگزار شد، رتبه اول به میثم حسینی، رتبه دوم به کوثر زمانی و رتبه سوم به زهرا روحانی زاده اختصاص یافت.

محمدرضا رشتی زاده دبیر چهارمین همایش گره طلایی استاد رشتی زاده در حاشیه برپایی همایش گفت: چهارمین همایش گره طلایی استاد رشتی زاده د با معرفی افراد برتر در هفت رسته برگزار شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف که برگزیدگان آن در این همایش تجلیل شدند بیان کرد: بافنده نمونه، طراح و نقاش برتر، برترین‌ها در مشاغل وابسته به فرش دستباف، صادر کننده برتر، پیشکسوت نمونه و تولید کننده برتر از جمله رسته‌هایی هستند که نفرات برتر آن‌ها در همایش گره طلایی معرفی می‌شوند.

دبیر همایش گره طلایی، شناخت نفرات برتر در روند بافت فرش، همفکری و هم افزایی جهت رشد کمی و کیفی فرش قم و شناخت هنرمندان این عرصه را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی افزود: همایش گره طلایی با هدف تقدیر از فعالان هنر و صنعت فرش استان قم و به منظور و زنده نگه داشتن یاد و خاطره و منش استاد رشتی زاده اولین فردی که بافت فرش دست‌باف ابریشم را به صورت استادکاری در قم آغاز کرد، برگزار می‌شود که امیدواریم این همایش هر سال با کیفیت بیشتر برگزار شود و در سال‌های آتی بتوانیم آن را به صورت ملی نیز برگزار کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار