معاون آمار و اطلاعات قم:
معاون آمار و اطلاعات قم با بیان این که نیمی از ساکنان قم صاحبخانه هستند،گفت:مستاجرین 39 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵ 07 December 2017
به گزارش تابناک قم؛شاکر آرانی،معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با اشاره به نرخ رشد جمعیت استان قم اظهار کرد: 70 درصد رشد جمعیت استان به دلیل موالید و 30 درصد به دلیل مهاجرت است. 11 درصد از خانوارهای استان قم سرپرست زن دارند و این مساله باید مورد توجه نهادهای اجتماعی قرار بگیرد.

وی افزود: 60 درصد از خانوارهای کشور و 50 درصد از خانوارهای استان مالک واحد مسکونی هستند، مستاجرین 39 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و رتبه استان قم در زمینه تعداد مستاجرین نسبت به کل جمعیت در کشور سوم است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم خاطر نشان کرد: منطقه یک متراکم ترین منطقه جمعیتی شهر قم و پرجمعیت ترین منطقه شهر نیز منطقه 6 است. طی سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت بخش کهک بودیم که این مساله باید تحلیل شود.

شاکر آرانی با اشاره به شاخص‌های مسکن در استان قم اظهار کرد: در سال 1395 به ازای هر واحد مسکونی در استان 1.02 خانوار داشتیم و به صورت میانگین در هر واحد مسکونی در قم 3.4 نفر زندگی می‌کردند. متراژ میانگین واحدهای مسکونی در کشور 100 متر مربع و در استان قم 97.5 متر مربع است.

وی ادامه داد: در سال 1395، 1.8 درصد از مهاجرین کشور وارد استان قم شدند و رتبه استان در زمینه ورود مهاجرین در کشور 22 بود. بیشتر مهاجرین از استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مرکزی و همدان وارد شهر قم می‌شوند و بیشتر مهاجرین قمی هم به شهرهای تهران و اصفهان می‌روند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در استان قم 90 درصد جمعیت تبعه ایرانی، 7.4 درصد جمعیت تبعه افغانستان و بقیه جمعیت استان قم از کشورهای دیگر هستند، این در حالی که است که 97 درصد جمعیت کشور، تبعه ایران هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار