آیت الله جوادی آملی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم از روحانیون دین را می‌آموزند،‌ تأکید کرد: طلاب باید حرمت لباس روحانیت را حفظ کنند.
کد خبر: ۵۳۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳ 07 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در بنیاد علوم وحیانی اسرا برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: هر کسی که به دنیا می‌آید پدر و مادر برای او شناسنامه می‌گیرند اما در ادامه مسیر خودش باید شناسنامه خود را انتخاب کند.

وی افزود: کسانی که امروز به لباس روحانیت ملبس شدند در حقیقت شناسنامه جدیدی را انتخاب کردند.

این استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: هیچ مقامی بالاتر از این نیست که انسان در مسیر اهل بیت(ع) قرار گیرد و جامه رسمی روحانیت را به تن کند.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام(ع) گفت: خداوند در قرآن از حضرت محمد(ص) با جلال و شکوه یاد می‌کند و برای پیامبر اسلام(ص) حرمت ویژه‌ای قائل است و به جان او قسم یاد می‌کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند وقتی به عمر پیامبر(ص) قسم می‌خورد این عمر در حقیقت عمر عقلی است و انسان به جایی می‌رسد که عمرش بینه می‌شود.

وی افزود: هرگز قسم خداوند در برابر بینه نیست بلکه به خود بینه قسم یاد می‌کند.

لباس روحانیت بسیار مقدس است

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: پیامبر و اهل بیت(ع) ما را به عنوان فرزندی قبول کرده است و این لباس بسیار مقدس است.

وی تصریح کرد: روزی همه موجودات را خداوند می‌دهد و خداوند فرمود هیچ جنبنده‌ای نیست که روزی نداشته باشد.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: دنیا دائمی نیست و میوه‌های دائمی در بهشت است و این دنیا برای هیچ کسی میوه نمی‌شود بلکه فقط شکوفه است که تنها انسان را به خود جلب می‌کند.

وی تأکید کرد: لباس روحانیت برای همیشه است و خاتمه‌ای ندارد و طلاب باید حرمت آن را داشته باشند و وقتی روحانیون می‌توانند آبرومند زندگی کنند چرا باید دنبال این و آن برویم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: هیچ‌کس به اندازه روحانیت به رسول الله(ص) نزدیک نیست چرا که مردم از روحانیون دین را می‌آموزند و باید قدردان نعمت حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و یاری دین پیامبر(ص) باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار