در سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) گوشه گوشه‌ی دارالمومنین قم غرق در نور و سرور است.
کد خبر: ۵۳۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 06 December 2017
به گزارش تابناک قم، امروز مصادف با 17 ربیع الاول روز میلاد پیامبر مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع)، شهر قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) میزبان خیل محبان آل الله از سراسر کشور و همچنین مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه است.

زائرین و مجاورین در آستان مقدس حضرت معصومه(س) جمع شده اند و ضمن تبریک این عید بزرگ به دخت کریمه نبی مکرم، در جشن ها و مراسم این حرم مطهر همراه شده و هرکس به گونه‌ای، کسی با توزیع شیرینی، جمعی با مولودی‌خوانی و ...  شادی خود را ابراز می کنند.

امروز پیش از نماز ظهر، قبل از نماز مغرب و پس از اقامه نماز عشا مراسم‌های سخنرانی با حضور اساتید و مداحی و مولودی خوانی و حضور گروه های تواشیح در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برپا است.

همزمان با عید میلاد نبی مکرم اسلام گوشه گوشه دارالمومنین قم غرق در سرور و شادمانی است، علاوه بر حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران میعادگاه منتظران نیز امروز با برگزاری مراسم جشن و ویژه برنامه هایی میزبان آنانی است که در این مسجد مقدس برای عرض تبریک به امام عصر(عج) حضور یافته اند.

برپایی جشن میلاد نبوی در 35 بقعه

برگزاری مراسم های جشن میلاد نبوی در 35 بقعه استان قم نیز از شب گذشته آغاز شده است و امروز و امشب ادامه خواهد داشت، همچنین نوای مولودی و سرور از مساجد شهر به گوش میرسد و شهروندان با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شربت و شیرینی ارادت خود را به این خاندان با برکت ابراز می کنند.

برگزاری مراسم جشن در بیوت مراجع و علما

امروز در بیوت و دفاتر مراجع و علما نیز مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) برپاست؛ امروز چهارشنبه و پنجشنبه در دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمومنین(ع) واقع در ابتدای خیابان صفائیه قم از ساعت ده صبح با حضور این مرجع تقلید و فضلا و علمای حوزه همچنین سایر اقشار مردم برپا خواهد شد.

مراسم مشابهی نیز در بیوت سایر مراجع و علما از جمله حضرت آیات شبیری زنجانی، علوی بروجرودی و ... برپا می شود و حضور عموم در این مجالس آزاد است.

مراسم عمامه گذاری توسط مراجع

همچنین امروز به مناسبت عید میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) مراسم عمامه گذاری توسط مراجع عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله نوری همدانی و آیت الله علوی گرگانی برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار