عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات امام صادق (ع) در راستای ترویج علوم دینی گفت: قیام امام حسین (ع) چراغ اسلام را روشن کرد اما پس از امام حسین (ع) حرکتی آغاز و در دوره امام باقر (ع) و امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی و حرکت فکری انجام شد.
کد خبر: ۵۳۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 06 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمد‌تقی پورمحمدی با اشاره به فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر (ص) آورنده اسلام است و دستورات الهی به قلب رسول خدا نازل شده است و در طول 23 سال تدریجاً به پیامبر ابلاغ و ایشان به مردم رسانده است.

وی با بیان اینکه ادامه دهنده راه و رساننده پیام رسول خدا به وسیله جانشین‌های آن حضرت ادامه پیدا کرد، افزود: امام حسین (ع) باایثار و فداکاری و نثار خون درخت اسلام را آبیاری کرد. قیام امام حسین (ع) چراغ اسلام را روشن کرد اما پس از امام حسین (ع) حرکتی آغاز و در دوره امام باقر (ع) و امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی و حرکت فکری انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شام بن حکم، جابرن حیان و ابوبصیر اسدی از جمله دیگر شاگردان امام صادق (ع) بودند، زحمات پیامبر (ص) که در طول 23 سال انجام شد و خونی که سیدالشهدا(ع) در مسیر اسلام و بقای آن ریخت و حرکت‌های علمی و فرهنگی که امام باقر (ع) و امام صادق (ع) برای نشر دین انجام دادند در کنار هم مثلثی را تشکیل می‌دهد و هرکدام نباشد مثلث ناقص می‌شود.

آیت الله پورمحمدی با اشاره به اقدامات امام صادق (ع) در راستای ترویج علوم دینی گفت: خون امام حسین (ع) درخت اسلام را آبیاری کرد و حرکت امام صادق (ع) سبب گسترش و نشر فرهنگ اسلام شد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: فقها از کتاب‌ها و منابع اهل بیت (ع) استفاده می‌کنند، روایاتی که از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نقل شده است تا امروز ماندگار و به دست شیعیان رسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار