عضو هیئت رئیسه مجلس:
عضو هیئت رئیسه مجلس حل بحران دریاچه نمک را نیازمند اراده ملی دانست و گفت: عدم توجه به این مسئله بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور را با معضل گرد و غبار مواجه می‌کند.
کد خبر: ۵۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 05 December 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار مدیرکل و معاونان این اداره کل در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست از مهمترین مسائل امروز کشورمان است که باید هرچه بیشتر از سوی همه مردم و مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تخصیص حقابه تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم به این استان اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: بحران دریاچه نمک بسیار فراتر از دریاچه ارومیه است و در صورت عدم توجه و رسیدگی، بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور و چند استان از جمله پایتخت را با معضل گرد و غبار مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی حل بحران دریاچه نمک را نیازمند عزم و اراده ملی دانست و گفت: دریاچه نمک منشأ گرد و غبار داخلی در مرکز کشور است و دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید برای برطرف کردن این بحران اهتمام جدی داشته و هرچه سریعتر راهکار مناسب اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی در استان قم باید متناسب با امکانات و اقلیم خشک این استان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم و جامعه نیست و باید بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی با صنایع آلاینده مقابله شود و در این جهت نباید تبعیض وجود داشته باشد.

امیرآبادی بر ضرورت حمایت از واحدهای صنعتی برای برطرف کردن آلایندگی‌ها در جهت حمایت از تولید و کسب و کار تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دارای جایگاه حاکمیتی است و همه باید به نظرات تخصصی آنها احترام بگذارند و هرکجا سلامت و منافع مردم در میان باشد باید ایستادگی کنیم و نمایندگان مردم نیز حمایت خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه صنایع آلاینده و تعدادی از دامداری‌های باقیمانده باید از پیرامون شهر قم منتقل شده و مشکلات فاضلاب شهرک پردیسان نیز برطرف شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست بسیار اندک است و باید تلاش کنیم تا این اعتبارات به صورت ملی و استانی افزوده شود.

استفاده از فاضلاب تصفیه شده تهران بهترین جایگزین برای احیای دریاچه نمک و دشت مسئله است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون در تخصیص امکانات و اعتبارات متناسب با جایگاه حاکمیتی و اهمیت وظایف و تکالیف آن مورد توجه قرار نگرفته است.

تورج همتی بر ضرورت جلب مشارکت عمومی جامعه برای برطرف کردن معضلات و چالش‌های زیست محیطی در کشورمان تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در کشور باید بر اساس آمایش سرزمینی و بایدها و نبایدهای زیست محیطی بوده و مرزبندی‌های سیاسی و جغرافیایی در آن نقشی نداشته باشد.

وی با اشاره به کمبود شدید منابع آبی، قطع حقابه‌ها و خشکسالی گسترده در استان خاطرنشان کرد: باید راهکارهای برطرف کردن مشکلات و چالش‌های زیست محیطی استان قم را به خوبی مورد شناسایی قرار داده و برای عملیاتی کردن آنها از همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شویم و اعتبارات لازم در این جهت تخصیص داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم استفاده از فاضلاب‌های تصفیه شده استان تهران را بهترین جایگزین برای حقابه‌های رودخانه‌های قم برای احیای دریاچه نمک و دشت مسئله و مقابله با معضل گرد و غبار دانست و گفت: شهرداری قم نیز باید برای توسعه فضای سبز شهری و منطقه‌ای، از تصفیه خانه‌های محلی استفاده کرده و از مصرف آب شرب به شدت پرهیز نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار