مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم از اجرای طرح پایلوت توزیع الکترونیکی نفت سفید در 95 روستای محروم از گاز خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 05 December 2017
به گزارش تابناک قم، محسن وزارتی با بیان این که 3 هزار خانوار روستایی ساکن 95 روستای قم از نعمت گاز محروم هستند، اظهار کرد: این موضوع سبب شد طرح پایلوت توزیع الکترونیکی نفت سفید در استان اجرا شود.

وی با بیان این که هر روستا یا بخشی که گازرسانی شود برای ارائه نفت سفید ورود نمی‌کنیم، افزود: بیشتر روستاهای محروم از نعمت گاز در بخش‌های قمرود و خلجستان واقع شده‌اند. در طرح پایلوت توزیع الکترونیکی نفت سفید هرماه 200 تا 250 لیتر به هر خانوار سهمیه تعلق می‌گیرد. البته این میزان در فصل زمستان تغییر می‌کند.

وزارتی از افزایش 7 درصدی توزیع نفت سفید به 3 هزار خانوار روستایی در 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در 8 ماه گذشته 4 میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای بدون گاز توزیع شده است. در قالب طرح پایلوت نیز از آذر امسال با ثبت اطلاعات خانوارها توزیع نفت سفید با کارت‌های الکترونیک انجام می‌شود. تا پیش از این توزیع با کالابرگ انجام می‌شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم به جایگاه‌های عرصه سوخت و سی‌ان‌جی در استان اشاره کرد و ادامه داد: 34 جایگاه عرضه بنزین، نفت و گاز، 37 جایگاه سی‌ان‌جی در قم فعال است که 18 جایگاه تک‌منظوره و 19 جایگاه دو منظوره است.

وی با تأکید بر این که این شرکت در استان عهده‌دار تأمین، نگهداشت و توزیع فرآورده‌های نفتی است، گفت: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون لیتر انواع فرآورده خام نفتی در استان توزیع شده. در سال جاری نیز تا پایان آبان بیش از 16 میلیون لیتر بنزین سوپر، 311 میلیون لیتر گازوئیل، 39 میلیون لیتر بنزین معمولی و 3 میلیون لیتر نفت کوره توزیع شده است.

رشد توزیع بنزین

وزارتی با بیان این که در سال جاری توزیع بنزین سوپر در استان 5 درصد و بنزین معمولی 9 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که آمارها نشان‌دهنده کاهش 35 درصدی نفت کوره و 11 درصدی گازوئیل بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم در پاسخ به انتقاد مردم از کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها عهده‌دار تأمین این جایگاه‌ها در جاده‌های بین شهری است. در صورت وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی و درخواست سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها می‌توانیم برای افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت اقدام کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار