مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: ۵۵ درصد از ترافیک مصرفی داده‌های اینترنتی شهر قم داخلی بوده که کاملاً به سود مباحث اقتصاد مقاومتی است چراکه استفاده از ترافیک خارجی مستلزم پرداخت هزینه است.
کد خبر: ۵۳۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 04 December 2017
به گزارش تابناک قم، سیدحسن هانی‌طبائی عصر امروز در نشست خبری سومین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان فناوری اطلاعات استان قم به همراه معرفی و تقدیر از برترین استارت‌آپ‌های استان که در سالن جلسات اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات رشد و پیشرفت بیشتری نسبت به سایر عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی استان قم در سال‌های اخیر داشته است.

وی افزود: در استان قم به‌ازای هر 100 نفر بالغ‌بر 110 سیم‌کارت وجود دارد همچنین با گسترش سرویس داده شبکه تلفن همراه اینترنت تلفن ثابت مقداری با تنزل روبه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: 55 درصد از ترافیک مصرفی داده‌های اینترنتی شهر قم  داخلی بوده که کاملاً به سود مباحث اقتصاد مقاومتی است چراکه استفاده از ترافیک خارجی مستلزم پرداخت هزینه است.

هانی‌طبائی تصریح کرد: وزارت فناوری اطلاعات مکانی است که بدنه آن را شرکت‌های خصوصی تشکیل دادند و تقویت شرکت‌های خصوصی نیز به‌ نوبه خود به تقویت و این وزارت خانه و رونق کسب‌وکار در استان کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر در کشور و در استان قم همراه به رشدی 15 درصدی در ارائه خدمات و ایجاد کسب‌وکار مواجه بوده که ارزشمند است همچنین در همایش نیز که در روزهای آینده در این زمینه در قم برگزار می‌شود هدف این بوده که این ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری به‌درستی در بین دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و همچنین صاحبان سرمایه تبیین و شناسایی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ادامه داد: بیشترین حوزه کاری امروز فناوری اطلاعات در حیطه اقتصاد خرد بوده که با زندگی تمام مردم در ارتباط است همچنین استان قم به‌عنوان پایگاه مذهبی و علمی کشور ظرفیت بسیار بالایی را داراست که متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند از آن‌ها برای رونق کسب‌وکار پاک بهره ببرند.

وی عنوان کرد: ورود استارت آپها به مبحث اشتغال امری بوده که نیازمند فرهنگ‌سازی‌های مورد نیاز در بین شهروندان است همچنین آن چیزی که می‌تواند استارت آپها را تقویت کرده و آن‌ها را در رسیدن به اهداف کمک کند ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جامعه دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اهمیت جلوگیری از واردات غیرقانونی تلفن همراه به کشور، تصریح کرد: مبحث رجیستری تلفن‌های همراه از 15 آذرماه سال جاری در شهر قم اجرایی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار