عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کارهای خوبی در زمینه فرهنگ در کشور صورت گرفته است که البته برای بهبود وضع موجود جامعه کافی نبوده و نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۵۳۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 04 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه در دیدار دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: با حجم برنامه ریزی های دشمن و تبلیغات آن در دوران جنگ نرم که درصدد ضربه زدن به نظام است، هر چند وقت یک بار نیازمند بازنگری در برنامه های فرهنگی با تشکیل اتاق فکر و استفاده از افراد موثر و صاحب نظر هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای رونق اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد می توان از ظرفیت طلبه ها استفاده کرد.

حسینی بوشهری با بیان این که مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی باید محوریت قرار گیرند گفت: برای مرتبط کردن نسل جوان با مساجد و مسائل دینی نیازمند طراحی های جدیدی هستیم و نباید به وضع موجود اکتفا کرد.

وی ادامه داد: مدارس و دانشگاه ها باید در حول محور مساجد فعالیت کنند، چراکه معنویتی که در مساجد حاکم است در سایر مراکز فرهنگی کشور کمتر وجود دارد.

وی با تاکید بر این که یکی از محورهای اصلی انقلاب اسلامی دغدغه های فرهنگی بود گفت: روحانیت و مسئولان و در راس همه آنان امام راحل با وجود این که نگران معیشت، مسائل اقتصادی و سیاسی کشور بودند اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی کشور داشتند.

امام جمعه موقت قم اضافه کرد: یکی از پایه های اصلی انقلاب اسلامی، بعد فرهنگی آن است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه های مختلفی عهده دار این امر شدند و مسئولیت های فرهنگی را در این عرصه بر عهده گرفته اند و حرکت های منسجم همراه با برنامه ریزی در عرصه فرهنگی صورت گرفت.

حسینی بوشهری گفت: باید از این ظرفیت های عظیم فرهنگی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم و جوانان را با تمام وجود با مسائل دینی و اجتماعی آشنا سازیم، از این رو باید ارتباط مراکز فرهنگی را با قشرهای مختلف جامعه را تقویت کرد.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار