مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: در استان قم تقریبا هر واحد مسکونی یک خط ثابت دارد و به ازای هر 100 نفر 110 سیم کارت همراه وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ 04 December 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسن هانی ظهر امروز در نشست خبری سومین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان فناوری اطلاعات استان قم که در اتاق جلسات اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات استان قم، اظهار کرد: خوشبختانه فناوری اطلاعات در استان قم شاهد رشد 50 درصدی بوده و درحال گسترش است.

وی با بیان اینکه افزایش تلفن‌های همراه ارتباطات ثابت را در کشور کاهش داده است، عنوان کرد: در استان قم تقریبا هر واحد مسکونی یک خط ثابت دارد و به ازای هر 100 نفر 110 سیم کارت همراه وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه محتواهای فرهنگی حوزه فناوری اطلاعات باید افزایش یابد، مطرح کرد: محتوای واحد فناوری اطلاعات به طور مستقل در دست بخش خصوصی است و امروزه 55 درصد ترافیک مصرفی مردم داخلی است.

وی با بیان اینکه سرورهای پر مصرف از توزیع کننده‌های داخلی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از توزیع کننده‌های داخلی هم در بحث اقتصادی و هم در بحث فرهنگ سازی تاثیر بسیاری در جامعه دارند.

هانی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش جامعه حوزه اشتغال است، تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در نظر داریم جذابیت‌های شغلی این عرصه را در مرحله اول به جوانان و دانشجویان و در مرحله بعدی به سرمایه گذاران معرفی کنیم تا علاوه‌بر حوزه اقتصادی در عرصه اشتغال‌زایی جامعه نیز تاثیر گذار باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز فناوری اطلاعات بزرگترین مرکز مذهبی فرهنگی کشور است، یادآور شد: در سومین همایش گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان فناوری اطلاعات استان قم در نظر داریم از تجربیات افراد موفق در این حوزه استفاده کرده و به نسل جوانی که قصد ورود به این عرصه را دارند منتقل کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه نحوه برخورد با شغل و کار در جامعه و دیدگاه مردم به حوزه فناوری اطلاعات باید تغییر یابد، بیان کرد: جوانان باید با جنگندگی مشغول کار باشند و با روحیه مطالبه‌گری از جامعه و شغل خود به موفقیت دست یابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار