عضو هیأت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در تخصیص حقابه تالاب ها و رودخانه های استان قم به این استان اجحاف شده است و این مسأله باید با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۵۳۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 04 December 2017
به گزارش تابناک قم،احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار مدیرکل و معاونان این اداره کل اظهار داشت: محیط زیست از مهمترین مسائل امروز کشورمان است که باید هرچه بیشتر از سوی همه مردم و مسؤولان مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه در تخصیص حقابه تالاب ها و رودخانه های استان قم به این استان اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: بحران دریاچه نمک بسیار فراتر از دریاچه ارومیه است و در صورت عدم توجه و رسیدگی، بیش از 25 درصد جمعیت کشور و چند استان از جمله پایتخت را با معضل گرد و غبار مواجه خواهد کرد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی حل بحران دریاچه نمک را نیازمند عزم و اراده ملی دانست و گفت: دریاچه نمک منشاء گرد و غبار داخلی در مرکز کشور است و دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید برای برطرف کردن این بحران اهتمام جدی داشته و هرچه سریعتر راهکار مناسب اتخاذ کنند. 

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی در استان قم باید متناسب با امکانات و اقلیم خشک این استان راه اندازی شود، تصریح کرد: هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم و جامعه نیست و باید بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی با صنایع آلاینده مقابله شود و در این جهت نباید تبعیض وجود داشته باشد. 

امیرآبادی بر ضرورت حمایت از واحدهای صنعتی برای برطرف کردن آلایندگی ها در جهت حمایت از تولید و کسب و کار تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دارای جایگاه حاکمیتی است و همه باید به نظرات تخصصی آنها احترام بگذارند و هرکجا سلامت و منافع مردم در میان باشد باید ایستادگی کنیم و نمایندگان مردم نیز حمایت خواهند کرد. 

وی در پایان با بیان اینکه صنایع آلاینده و تعدادی از دامداری های باقیمانده باید از پیرامون شهر قم منتقل شده و مشکلات فاضلاب شهرک پردیسان نیز برطرف شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست بسیار اندک است و باید تلاش کنیم تا این اعتبارات به صورت ملی و استانی افزوده شود.

استفاده از فاضلاب تصفیه شده تهران بهترین جایگزین برای احیای دریاچه نمک و دشت مسیله است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار، عنوان کرد: در شرایط کنونی استفاده از فاضلاب های تصفیه شده استان تهران بهترین جایگزین برای حقابه های رودخانه های قم برای احیای دریاچه نمک و دشت مسیله و مقابله با معضل گرد و غبار است. 

تورج همتی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون در تخصیص امکانات و اعتبارات متناسب با جایگاه حاکمیتی و اهمیت وظایف و تکالیف آن مورد توجه قرار نگرفته است. 

وی بر ضرورت جلب مشارکت عمومی جامعه برای برطرف کردن معضلات و چالش های زیست محیطی در کشور تأکید کرد و گفت: برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها در کشور باید بر اساس آمایش سرزمینی و بایدها و نبایدهای زیست محیطی بوده و مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی در آن نقشی نداشته باشد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به کمبود شدید منابع آبی، قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده در استان خاطرنشان کرد: باید راهکارهای برطرف کردن مشکلات و چالش های زیست محیطی استان قم را به خوبی مورد شناسایی قرار داده و برای عملیاتی کردن آنها از همه امکانات و ظرفیت های دستگاههای اجرایی بهره مند شویم و اعتبارات لازم در این جهت تخصیص داده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار