کد خبر: ۵۳۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 03 December 2017
احمد شریفی فرد را می‌توان یکی از برجسته‌ترین بازیگران تئاتر استان قم دانست، این هنرمند قمی متولد سال 66 بوده و از سال 81 مشغول بازیگری، طراحی صحنه و طراحی نور شده است. از جمله افتخارات می‌توان به کسب عنوان سوم بازیگر برتر جشنواره ملی رضوی، و کسب عناوین دوم و سوم جشنواره استانی در دو دوره متوالی اشاره کرد.

بگو حرام، باطل السحر، امیرکبیر، حنانه، خواهر عشق، به نام حسین، یک شب گمشده و کربلا به روایت آسمان از معروف‌ترین نمایش‌هایی است که احمد شریفی فرد در آن بازی کرده است.

تئاتر در استان قم دارای چه شرایطی است؟

متاسفانه تئاتر در استان قم مورد بی‌مهری و کم‌توجهی مدیران قرار گرفته است و حتی افرادی که متولیان کارهای فرهنگی در استان قم هستند نیز به تئاتر اعتقاد زیادی ندارند و تئاتر اجتماعی، سیاسی، اندیشمند و آزاد اندیش در استان قم وجود ندارد.

چه عواملی موجب تقویت تئاتر می‌شود؟

اصالت تئاتر به متن خوب بستگی دارد و در تمام استان‌ها برای نوشتن یک متن خوب کارگاه‌های آموزش نویسندگی برگزار می‌کنند که استان قم نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است که در نتیجه به دلیل نبود بودجه از نهادهایی همچون حوزه هنری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل ورزش و جوانان این اقدام بدون نتیجه باقی‌ماند.

امکانات تئاتر در استان قم را چگونه ارزیابی می کنید؟

سخت افزار تئاتر در استان قم بسیار ضعیف است و در این استان تنها سالن ماه واقع در فرهنگ سرای جوان و سالن آوینی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان اجرای نمایش را دارد که آن‌ها نیز فاقد استانداردهای لازم هستند.

همچنین بازیگران تئاتر نیز به دنبال انجام یک فعالیت فرهنگی و کسب حداقل درآمد هستند ولی برخی نمایش ها به دلیل مشکلاتی خاص متوقف شده و فعالیت آنها خاتمه می یابد.

در همه استان‌ها و شهرستان‌ها تئاتر با بودجه دولتی اجرا شده و ساخت موسیقی و طراحی لباس نیز توسط نهادهای دولتی تامین می‌شود ولی در استان قم متاسفانه هیچ‌گونه حمایتی از تئاتر نمی‌شود.

چند گروه تئاتر در استان قم فعالیت می‌کنند؟

10 گروه تئاتر در استان قم فعالیت می‌کنند و موسسه طراوت نیز از سال 81 زیر نظر سازمان ملی جوانان و وزارت ارشاد نیز به ثبت رسیده است.

شرکت در جشنواره ملی رضوی و کسب جایزه کارگردانی و بازیگری، شرکت در جشنواره استانی و کسب جایزه بازیگری، کارگردانی و نویسندگی، شرکت در جشنواره فجر و شرکت در جشنواره ملی کودک و نوجوان از جمله افتخارات این موسسه است.

استقبال مردم از فعالیت‌های فرهنگی مانند تئاتر در استان قم به چه صورت است؟

اگر اطلاع رسانی مناسب در سطح شهر انجام شود مردم نیز استقبال مطلوبی دارند ولی متاسفانه هزینه بالای تابلوهای تبلیغاتی مانع از اطلاع رسانی مناسب در سطح شهر می‌شود.

در استان قم چه تعداد از عوامل تئاتر وجود دارند؟

حدود 200 نفر خانواده تئاتر استان قم هستند و علاوه‌بر آن‌ها حدود 200 نفر هم به صورت هنرجو فعالیت می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
سلام
احمد جان تیپ متفاوت ورفتار اجتماعی شما در جامعه در برخورد با مردم عادی مثل یه نمایش می باشد
شما یه تئاتر زنده هستید من کاریزمای شما رو دوست دارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار