سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم خبر داد
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: امسال براثر حوادث کار در استان 18 کارگر فوت کردند و احتمال افزایش قربانیان حوادث کار در استان قم تا پایان سال وجود دارد.
کد خبر: ۵۲۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 21 November 2017
به گزارش تابناک قم، عباس شیری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در خانه کارگر شهر قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت حوادث کار در استان قم اظهار کرد: 138 حادثه کار از ابتدای سال تاکنون در استان داشتیم که 90 مورد مربوط به صنعت ساختمان بود، امسال تاکنون براثر حوادث کار در استان قم 18 کارگر فوت کردند و احتمال افزایش قربانیان حوادث کار در استان تا پایان سال وجود دارد.

وی ادامه داد: رتبه استان قم در زمینه حوادث کار در کشور در گذشته اول یا دوم بود، اما با آموزش و نظارت، رتبه استان قم در زمینه حوادث کار سال گذشته به بیستم رسید، اما امسال دوباره آمار حوادث کار استان به دلیل کاهش نظارت‌ها افزایش پیدا کرد.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: تعداد بازرسان کار در استان جوابگوی نیازها نیست، باید بازرسان پیش از وقوع حوادث، به سراغ پروژه‌های ساختمانی بروند تا آمار حوادث کار در این پروژه‌ها کاهش پیدا کند.

شیری با اشاره به آمادگی مدیران انجمن‌های صنفی کارگران برای مشارکت در کار نظارت بر پروژه‌های ساختمانی استان اظهار کرد: سال گذشته اجرای این طرح به صورت آزمایشی در استان قم موفقیت آمیز بود، اما امسال حضور این افراد در زمینه نظارت بر پروژه‌های ساختمانی ادامه پیدا نکرد.

وی ادامه داد: 350 انجمن صنفی کارگران ساختمانی در کشور وجود دارد و این کانون‌ها آمادگی ارائه آموزش به کارگران ساختمانی را با هماهنگی اداره کار دارند، هر سال حداقل هزار کارگر ساختمانی براثر حوادث کار کشته و به همین اندازه کارگر ساختمانی قطع نخاع و قطع عضو می‌شود، همچنین هر سال حدود 12 تا 15 هزار حادثه ساختمانی در کشور رخ می‌دهد.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: طرح رتبه بندی استادکاران در صنعت برق ساختمان به صورت پایلوت در استان قم در حال اجرا شدن است، در این راستا آموزش‌های زیادی به استاد کاران برق در استان ارائه شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار