مدیرکل بهزیستی استان قم:
نیمی از دختران فراری و زنان آسیب دیده که تحت پوشش بهزیستی در قم قرار می‌گیرند، بومی نیستند. شهر قم یک شهر خیریه‌ای است و مردم به متکدیان کمک می‌کنند که این موضوع به آگاهی دادن به مردم نیاز دارد، متکدی داشتیم که هنگام دستگیری ۹ میلیون تومان پول نقد به همراه داشته است.
کد خبر: ۵۲۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱ 21 November 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: سازمان بهزیستی یک سازمان فرهنگی، اجتماعی و حمایتی است.

وی افزود: در گذشته سازمان بهزیستی بیشتر حمایتی دیده می‌شد اما الان بعد فرهنگی و اجتماعی پر رنگ تر شده ست.

مدیرکل بهزیستی استان قم ابراز کرد: در حال حاضر ۱۵۰ فعالیت برای سازمان در بحث‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری برای ما تعریف شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۲ هزار معلول تحت حمایت در استان قم گفت: چهار هزار نفر هم بانوان تحت حمایت از سازمان در قم خدمات می‌گیرند.

بهزیستی، متولی سلامت اجتماعی

سلیقه با اشاره به اینکه هیچ نظام و سازمانی با فقر اقتصادی از هم پاشیده نمی‌شود، افزود: چیزی که لرزه به پایه‌های نظام می‌اندازد معضلات اجتماعی و به خطر افتادن سلامت اجتماعی است.

وی سازمان بهزیستی را سازمان متولی سلامت اجتماعی دانست و گفت: در برنامه ششم توسعه قانون بهزیستی را ۲۰ درصد موظف کرده که کاهش آسیب در طلاق و اعتیاد داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در قم اظهار کرد: مردم قم هنوز اورژانس اجتماعی را به خوبی نمی‌شناسند و شاید به این دلیل که بیماری‌های جسمی با اهمیت‌تر دیده می‌شود، اورژانس پزشکی شناخته‌شده تر است.

وی با اشاره به فعالیت سه پایگاه اورژانس اجتماعی در استان قم گفت: سالیانه سه هزار مورد به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

قم پناهگاه آسیب دیده‌ها است

سلیقه با اشاره به فعالیت مرکز مداخله افزود: سالانه هزار نفر خانم های آسیب دیده در این مرکز پذیرش می‌شوند که برخی از آنها دختران فراری هستند.

وی گفت: با توجه به بافت مذهبی قم، ورود این آسیب‌ها از استان‌های دیگر بیشتر صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد آسیب دیدگان که در قم پذیرش می شوند بومی نیستند، اظهار کرد: این آمار را نباید به حساب قم گذاشت.

دستگیری متدکدی با ۹ میلیون تومان پول نقد

وی افزود: از ابتدای سال ۳۰۰ نفر از بانوان متکدی در سطح شهر را جمع آوری کردیم که کاهش این آمار به فرهنگ سازی نیاز دارد.

سلیقه گفت: شهر قم یک شهر خیریه‌ای است و مردم به متکدیان کمک می‌کنند که این موضوع به آگاهی دادن به مردم نیاز دارد تا کمک‌ها به نیازمندان واقعی برسد. متکدی داشتیم که هنگام دستگیری ۹ میلیون تومان پول نقد به همراه داشته است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار