آزادكار پرافتخار كشتي استان قم به پاس حركت جوانمردان و پهلواني خود در مسابقات قهرماني كشور از سوي فدراسيون كشتي مورد تقدير قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 15 November 2017
به گزارش تابناک قم، روح‌الله نعمتیان کشتی‌گیر آزادکار استان قم که در کارنامه سال‌های فعالیت حرفه‌ای و قهرمانی خود در این رشته عناوین و افتخارات زیادی دارد و سال گذشته برای نخستین‌بار قم را در مسابقات آلیش قهرمانی جهان نیز صاحب مدال برنز کرد، به واسطه ارائه رفتار و منش پلهوانی در حین برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور از سوی فدراسیون کشتی تقدیر شد.

نعمتیان و بازگشت به میدان بعد از پیروزی

نعمتیان در جریان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور در بندر گز که هفته گذشته به انجام رسید، در حرکتی پسندیده و اخلاقی، عنوان برنده را با لقب ارزشمند یک ورزشکار پهلوان مبادله کرد، زمانی که برابر حریف خود با ضربه فنی به پیروزی دست یافت اما با اعتراض حریف روبه‌رو شد و در این لحظه همانند یک پهلوان بار دیگر بنا به درخواست مسوولان برگزاری مسابقات بار دیگر به روی تشک رفت و با رقیب خود سرشاخ شد.

با توجه به این که در رشته کشتی ضربه فنی و البته اعلام نتیجه به منزله پایان یافتن یک مسابقه محسوب می‌شود و برگزاری مجدد آن رقابت امری خارج از عرف و قوانین بین‌المللی این رشته است اما رفتار و منش پهلوانی کشتی‌گیر آزادکار قم در نوع خود یک اقدام کم‌نظیر بود. که تحسین حاضرین در سالن برگزاری مسابقات را برانگیخت.

رقابت مجدد با حریفی که اعتراض می‌کرد

از سوی دیگر باید به این موضوع نیز توجه کرد که روبه‌رو شدن و سرشاخ شدن با حریف در شرایط قانونی برگزاری مسابقات و کسب نتیجه دلچسب پیروزی یکی از ایده‌آل‌های تمامی ورزشکاران است که از چشم همگان پوشیده نیست، اما پذیرش حضور مجدد در میدان مسابقه آن هم قبول کردن برگزاری مجدد مسابقه زمانی که نتیجه شیرین پیروزی در دستان یک ورزشکار قرار دارد، امری نیست که به راحتی آن را هر ورزشکاری آن را پذیرفته و خود را مجددا در بوته آزمایش قرار بدهد اما آزادکار پرافتخار قم این اقدام را انجام داد و مورد تحسین قرار گرفت.

داستان رفتار جوانمردانه روح‌الله نعمتیان از این قرار است که وی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در بندر گز یکی از رقبای خود را با ضربه فنی شکست داد اما به دلیل اعتراض بی‌مورد حریف که مدعی بود تشک کشتی به دلیل کشیدن تی لغزنده بوده، بدون هیچ‌گونه اعتراضی حاضر به برگزاری مجدد مسابقه شد و این بار در کمتر از 50 ثانیه با امتیاز عالی نتیجه را به سود خود به اتمام رساند.

آزادکار قم قهرمان وزن 61 کیلوگرم کشتی ایران

نعمتیان در این مسابقات به نشان طلای وزن 61 کیلوگرم دست یافت و فاتح سکوی نخست شد، این موفقیت شاید در آینده نه‌چندان دور به فراموشی سپرده شود و تنها در ویترین افتخارات شخصی وی دیده شود اما چیزی که در این بین پایدار و فراموش نشدنی باقی می‌ماند رفتار جوانمردانه و منش پهلوانی این آزادکار است که از سوی وی به منصه ظهور رسیده و جاودان خواهد ماند و به یقین می‌توان گفت که الگویی برای دیگر جوانان و قهرمانان خواهد بود.

این در شرایطی است که همواره در عرصه ورزش و به ویژه ورزش‌های رزمی و انفرادی افرادی هستند که نامشان از یادها فراموش نمی‌شود و به نیکی از آنها یاد می‌شود، مهم نیست شما در چه دایره‌ای از معروفیت و شهرت قرار دارید، مهم نیست در یک باشگاه کوچک تمرین می‌کنید یا در سطح مسابقات کشوری یا جهانی شناخته شده‌اید، مهم این است که در این دایره افرادی که با شما تمرین می‌کنند یا با شما برخورد دارند قبل از اینکه از مهارت ورزشی و هنر رزم و توانای‌های رزمی شما آگاه شوند از منش و رفتار و متانت شما پی به جلوه‌ای ناپیدا از فعالیت شما ببرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار