آيت‌الله علوي گرگاني مطرح كرد
يكي از مراجع تقليد گفت: لازم است در زمينه تبليغ وجود مبارك امام زمان(عج) فرصت‌ها را شناسایی کرده و از آنها نهايت استفاده صورت گيرد.
کد خبر: ۵۲۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸ 15 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی اظهار کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند انسان در هر زمانی مقتضیات را در نظر می‌گیرد؛ برخی اوقات مقتضیات اجازه نمی‌دهد انسان پیش برود و برخی اوقات مناسبت‌هایی شکل می‌گیرد که با آن مناسبت‌ها انسان می‌تواند مطالب را در قالب الفاظ، هدایت و ارشاد به جامعه برساند.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ها و فرصت‌ها بررسی شود و در هر بخشی فرصت مناسب پیدا کرد اجازه ایجاد خلأ ندهد بنابراین لازم است در زمینه تبلیغ وجود مبارک امام زمان(عج) فرصت‌ها را پیدا کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بخشی از تبلیغ عام و بخشی دیگر خاص است گفت: مرحله عام تبلیغ شامل تبلیغات در اقصی نقاط دنیا است  و در بخش تبلیغ خاص افرادی در این بخش آماده‌سازی می‌شوند تا در مسئله تبلیغ فن ورود را بیاموزند.

وی عنوان کرد: گوینده در تبلیغ باید نحوه ورود و خروج را بداند و با کیفیت ورود و خروج آشنا باشد بنابراین برگزاری جلسات خصوصی در این زمینه ضروری است تا افراد دارای صدا، کلام و سخنوری زیبا آموزش داده شوند و بتوانند درباره حضرت بقیة الله(عج) سخنرانی کرده و جامعه را از این مطلب سیراب کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: اگر چنین برنامه‌ای وجود دارد باید تقویت شود؛ باید در نظر داشت هر شیء در عالم وجود به برطرف کردن مانع و وجود مقتضیات نیاز دارد بنابراین بررسی اینکه در زمینه مهدویت کدام قوی‌تر است از ملزومات است.

وی عنوان کرد: اگر وجود مقتضی قوی باشد، مانع در بخش ضعیف قرار می گیرد و اگر وجود مانع قوی‌تر باشد کار مشکل می‌شود و مقتضیات زمان از بین می‌رود. باید در نظر داشت اکنون مقداری وجود مانع بالاتر است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از مشکلات کنونی گفت: نباید کسی که در حوزه بوده و از روحانیت، فضلا و اهل علم محسوب می‌شود به گروهی ملحق شود که مبدأ و مقصد آنها مشخص نیست.

وی یادآور شد: باید تصمیماتی اتخاذ شود تا وجود امام زمان(عج) بهتر در جامعه معرفی شوند و مقتضیات زمان افزایش پیدا کند و موانع برطرف شود و به این صورت انتظار حضرت بقیه الله(عج) برآورده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار