مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، گفت: ۶۴ پروژه در امامزادگان قم با اعتباری نزدیک به ۶ میلیارد تومان در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۲۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶ 15 November 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل حسینی‌مقدم، بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با  اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با بیان اینکه دهه بزرگداشت وقف از ۲۵ آبان‌ماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: این دهه فرصت طلایی برای معرفی برکات این سنت حسنه است.

وی گفت: وقف سرمایه عظیم انسانیت است که ریشه در نهاد آدمی دارد و بهترین نوع احسان و خدمت رسانی در جامعه است که می‌تواند عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر نیازهای انسان و محیط زیست را شامل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سنت حسنه وقف در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گام‌های بزرگی را برداشته است، افزود: در استان قم نیز در عرصه قرآنی نزدیک به ۷ هزار نفر از علاقمندان حفظ قرآن تحت پوشش برنامه طرح تربیت حافظان قرآن قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: مسابقات شهرستانی و استانی قرآن کریم با استقبال خوب علاقمندان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش با موفقیت برگزار شد و در مرحله کشوری هم قاریان و حافظان استان قم موفق به کسب رتبه سوم در سراسر کشور شدند.

توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب از محل موقوفات

حجت الاسلام حسینی مقدم، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار جلد قرآن از محل موقوفات منطبق در بین مراکز فرهنگی و مذهبی توزیع شده است و از آغاز سال جاری تا کنون ۴۰۰ نفر از روحانیون و مبلغین با حضور در امامزادگان و خیمه‌های معرفت به مناطق شهری و روستایی اعزام شده‌اند.

 وی با بیان اینکه ۱۴ ویژه برنامه فرهنگی از قبیل طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، اوقات فراغت، بصیرت عاشورایی و طرح‌های مختلف دیگر با همت هیئت امنا، روحانیون و مراکز فرهنگی امامزادگان اجرا شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ۶۰۰ نفر به عنوان هیئت امنای بقاع متبرکه و اماکن مقدسه شناسایی و انتخاب شده‌اند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه نیت‌های امینانه واقفین با رشدی ۳۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته در خدمت ارتقا سطح فرهنگی و دینی مردم بوده است، گفت: برای ۹۰۰ رقبه وقفی سند مالکیت اخذ شده و طرح جامع ۱۰ امامزاده در سال جاری تهیه و تصویب شده است.

وی آغاز بازسازی کامل ۵ امامزاده، ثبت ۱۵۰۰ رقبه وقفی در سامانه، سرمایه گذاری در ۶ پروژه موقوفات و انجام ۶۴ پروژه در امامزادگان با اعتباری نزدیک به ۶ میلیارد تومان را از برخی اقدامات نام برد.

حجت الاسلام حسینی مقدم به برنامه‌های مختلف دهه وقف پرداخت و عنوان کرد: حضور پر رنگ در رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، برگزاری همایش یاوران وقف، راه‌اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، نشست‌های صنفی، همایش خادمان قرآنی،  برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه امامزادگان، برپایی نمایشگاه عملکرد، دیدار با علماء ومسؤلین استان، برگزاری مراسم لبیک یا رسول الله(ص) در بقاع شاخص و اجرای برنامه مهر تندرستیی را بخشی از برنامه‌ها برشمرد.

وی از دیدار حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس اوقاف و امور خیریه کشور با مراجع عظام تقلید در اولین روز دهه وقف خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم بزرگترین واقف را پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به برکت امام راحل، احیای موقوفات انقلابی ایجاد شد و با اهتمام مقام معظم رهبری و تلاش نماینده ایشان در سازمان اوقاف، مدیریت شفاف، کار آمد و به روز در اداره موقوفات حاکم شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار