در ‌جلسه شورای آموزش‌وپرورش
استاندار قم گفت: از جمله مشکلات و چالش‌های امروز در بین دانش‌آموزان سطح و میزان نسبتاً پایین مطالعه مطالب غیردرسی است.
کد خبر: ۵۲۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 15 November 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید روند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در قم به سمت و سویی پیش رود که سبب بالا رفتن سطح مطالعه دانش آموزان شود.

وی با قدردانی از تمام مسئولان و دستگاه‌های استانی در برپایی باشکوه راهپیمایی حماسی اربعین افزود: تمام دستگاه‌های استان در این زمینه اقدامات قابل‌توجهی داشتند که برخی از این اقدامات در داخل شهر قم و بخش دیگری نیز در مسیر پیاده‌روی در اختیار زائران اربعین قرارگرفته است.

استاندار قم با ابراز تأسف از حادثه زلزله در استان‌های کرمانشاه و بخش‌هایی از استان  ایلام گفت: مشاهده تصاویر و صحنه‌های این حادثه بسیار غم‌انگیز است، همچنین باید از کمک‌ها و احساس همدلی و همدردی مردم شریف قم و حجم قابل‌توجه کمک‌های مردمی به مردم زلزله‌زده این استان‌ها تشکر و قدرانی کرد.

صادقی با تأکید بر اهمیت مشخص شدن مسئله حق  درصدی آموزش‌وپرورش در ساخت‌وسازهای عمرانی و تجاری در سطح شهر عنوان کرد: باید کمیته‌ای سه‌جانبه با حضور شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر قم و آموزش و پرورش استان تشکیل‌شده تا وضعیت و روند اجرایی این مسئله را روشن و ضوابط و موازین عملیاتی آن را تبیین کنند.

استاندار قم برپایی نمایشگاه کتاب قم در ماه آذر را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در سطح شهر باید در طول سال به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد، چراکه بخش قابل‌توجهی از آشنایی و انس دانش آموزان در قالب نمایشگاه‌های کتاب به وجود می‌آید که شایسته است از این فرصت و ظرفیت ایجادشده نهایت استفاده را در رونق و افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی در قم کرد.

وی ادامه داد: ازجمله مشکلات و چالش‌های امروز در بین دانش آموزان سطح و میزان نسبتاً پایین مطالعه مطالب غیردرسی است و بسیاری از دانش‌آموزان وقت و اطلاعات خود را صرفاً از طریق فضای مجازی به دست  می‌آورند که شایسته است جایگاه و ارزش کتاب و فرهنگ خوانی در این شرایط به‌درستی در بین مدارس استان تبیین و فرهنگ‌سازی شود.

صادقی عنوان کرد: مسئله ارائه تخفیف و تسهیلات در نمایشگاه‌های کتاب باید به سمت و سویی سوق داده شود که درنهایت سبب بیشتر شدن سرانه مطالعه و همچنین افزایش میل و رغبت دانش آموزان به مسئله کتاب شود.

استاندار قم تأکید کرد: باید مشکل 5 درصدی آموزش‌وپرورش نیز با برپایی جلسات مشترک با شهرداری هر چه سریع‌تر برطرف شود، چراکه هدف عمده و اصلی در آموزش‌وپرورش علم‌آموزی و افزایش سطح معلومات و سواد جامعه است و شایسته است که تمام دستگاه‌های استانی تعامل سازنده‌ای را با آن داشته باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار