در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم مطرح شد
در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم بر ضرورت ادامه طرح ساماندهی متکدیان در این استان تاکید شد.
کد خبر: ۵۲۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 14 November 2017
به گزارش تابناک قم، کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری قم برگزار شد.

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار در استان اظهار کرد: بیشتر کودکانی که در این طرح ساماندهی شدند، کودکانی بودند  که برای کمک به خانواده‌های خود کار می‌کردند، بخش کمی هم کودک خیابانی بودند که جا و مکانی ندارند.

وی ادامه داد: به کودکان کار در استان کمک هزینه برای بحث آموزش، درمان و تغذیه داده می‌شود و به دنبال حل مشکلات کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها در استان هستیم، در این خصوص نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف نیز هستیم.

رضا سیار فرماندار قم در ادامه این جلسه گفت: شهر قم به دلیل زیارتی بودن برای متکدیان جذاب است و فعالیت برای جمع آوری متکدیان در سطح شهر تمام شدنی نیست، به دنبال ادامه طرح ساماندهی متکدیان در استان قم هستیم.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در بخشی از این جلسه استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید بین ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف در زمینه مسائل اجتماعی تفکیک صورت بگیرد، در این خصوص همیشه نیازی به آزمون و خطا نیست و باید از تجربیات استان‌های مختلف در این زمینه استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی متکدیان برای ادامه نیاز به هماهنگی دستگاه‌های مختلف دارد و شهرداری قم در این زمینه عملکرد خوبی داشت، تلاش در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی موجب می‌شود که جامعه سالمی را داشته باشیم. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار