مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به این که امدادگران قم با تجهیزات کامل در کرمانشاه و سرپل ذهاب حضور دارند، گفت: مقادیر زیادی چادر، پتو و مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز مناطق زلزله زده از قم به این مناطق ارسال شده است.
کد خبر: ۵۲۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 14 November 2017
به گزارش تابناک قم، محسن اوروجی خاطرنشان کرد: تیم 16 نفره از جمعیت هلال احمر استان با تجهیزات کامل جستجو و نجات امروز وارد کرمانشاه شده و اکیپ 40 نفره دیگری نیز برای حضور در مناطق زلزله اعزام شدند. 

وی ادامه داد: تیم های دیگری نیز آماده حضور در این مناطق برای خدمت رسانی به آسیب دیده گان هستند، ضمن این که دستگاه های مختلف به نوعی مشارکت دارند. 

اوروجی با اشاره به این که مردم قم به شایعات توجه نکنند، گفت: هر چند زلزله یکی از حوادث طبیعی غیرقابل پیش بینی است ولی اکنون هیچ خطری قم را از این بابت تهدید نمی کند، بنابراین مردم با آرامش زندگی کنند. 

وی ادامه داد: استان قم برای هر گونه حادثه طبیعی آمادگی کامل دارد و دسته های امدادی، نیروهای واکنش سریع، اورژانس، آتش نشانی و غیره در آمادگی کامل به سر می برند. 

اوروجی گفت: آمادگی مردم در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله باید به صورت مستمر باشد که مهمترین آن مقاوم سازی ساختمان ها و آموزش همگانی افراد نسبت به این حوادث می باشد. 

زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند. 

مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. 

این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه رخ داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار