امام جمعه قم گفت: امروز به برکت راهپیمایی اربعین نهضت امام حسین(ع) در کل دنیا شناخته شده است.
کد خبر: ۵۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶ 11 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد طی سخنانی با تأکید بر لزوم برائت از کفار و دوری از حاکمیت آنان بر مسلمانان بیان داشت: ملت ایران در نهضت پیروزی انقلاب اسلامی به دشمنان دین و کشور خود نشان داد که از آن‌ها برائت و بیزاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران پرچم مخالفت با آمریکا را برافراشته است، ابراز کرد: به همین دلیل است که این ملت از عمق جان و عقل و باور شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و همه مال و جان و جوانان خود را دادند تا شاه آمریکایی را از کشور بیرون کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه آمریکا کشوری نیست که بشود به آن اعتماد کرد، اظهار داشت: برای همه معلوم شده که آمریکا قابل اعتماد نیست و این بی‌اعتمادی نه تنها برای همه آزادگان جهان بلکه برای نوکران حلقه به گوش این کشور مانند شاه و صدام و حتی مسعود بارزانی هم مشخص شد و آن‌ها هم به این بی اعتمادی اذعان کردند.

علمی را اسلام مورد تمجید قرار داده که مفید باشد

وی در ادامه به مناسبت‌های این هفته اشاره و با بیان اینکه روز جهانی علم در پیش است، گفت: در فرهنگ اسلام از علم مطلق تمجید نشده بلکه علمی را اسلام مورد تمجید قرار داده است که مفید باشد.

آیت الله سعیدی در ادامه علامه طباطبایی را شخصیتی بزرگ برای حوزه و دانشگاه نام برد و با اشاره به حقی که این عالم بر این دو نهاد دارد، بیان داشت: تفسیر المیزان یکی از منابع معتبر برای مفسران قرآن است و شاگردان علامه هم اکنون در حوزه‌های مختلف مشغول نشر علوم هستند.

وی تکریم علامه را ارج گذاری به تمام عالمان دینی دانست و گفت: پرهیز از پراکنده‌گویی در درس و دوری از هیاهو و جوسازی‌ها و صمیمیت با شاگردان از جمله ویژگی‌های علامه بود.

کتاب محراب پاکی برای علم اندوزی است

امام جمعه قم همچنین به روز کتاب هم اشاره و با بیان اینکه نقش کتاب در انتقال علوم بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: کتاب محصول خلاقیت ذهنی، تجربه و آموخته‌های بشری است و وسیله‌ای است که بدون تکلف و منت آنچه را دارد در اختیار بشر می‌گذارد و محراب پاکی برای علم اندوزی است.

وی همچنین در ادامه به روز وقف اشاره و تصریح کرد: وقف ارتباط تنگاتنگی با مصالح عمومی و خدمت به جامعه دارد و سنت بسیار خوبی است.

آیت الله سعیدی به اربعین و راهپیمایی این روز اشاره و بیان کرد: خیل عظیم زائرانی که در این روز خود را به کربلا می‌رسانند نشان از ارادت و عشق آن‌ها به امام حسین(ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار از ۵۰ کشور در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، گفت: هر کدام از این افراد از این خیل عظیم جمعیت عکس و فیلم می‌گیرند و به عبارتی هر کدام یک رسانه هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) حضور خیلی عظیم جمعیت را بر شناخته شدن امام حسین(ع) در دنیا تأثیرگذار دانست و افزود: امروز به برکت اربعین امام حسین(ع) و نهضتش در کل دنیا شناحته شده هستند و با وجود تمام توطئه‌ها هر سال این راهپیمایی با شکوهتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و ملت ما نشان داده که تحت تأثیر هیچ توطئه و آشوبی قرار نمی‌گیرد.

وی تأکید کرد: ما به همه دشمنان دین و اسلام اعلام می‌کنیم که با تمام وجود با ریشه‌های ظلم و فساد در منطقه و در جهان مبارزه می‌کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار