رائفی‌پور در موکب مسجد مقدس جمکران:
پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: برخی گویا برای بد دیدن و زشت نشان دادن اتفاقات مهم دارای بیماری هستند، به‌عنوان نمونه حضور چندمیلیونی زائر در مسیر اربعین حسینی قطعاً در زمان‌هایی خدمت‌رسانی را با مشکل روبرو می‌کنند و این افراد از همین فرصت برای نشان دادن کمبودها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۴ 11 November 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، استاد علی‌اکبر رائفی‌پور در سومین شب از سخنرانی در موکب مسجد مقدس جمکران، با اشاره به اهمیت توجه به متن پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: همه در این مسیر دارای هدف بوده و زائر اصلی می‌داند این مسیر به سمت امام حسین(علیه السلام) می‌رود و نباید حواشی بر متن در این مسیر پیشی گرفته شود.

وی با بیان اینکه خواندن زیارت عاشورا به‌صورت کامل یکی از برنامه‌های دارای ثواب در مسیر است، افزود: این مسیر راهپیمایی بهترین فرصت برای برداشت مفیدتر از سفره اهل‌بیت(علیهم السلام)است و نباید شور و شعف این مسیر با شوخی و اقدامات بیهوده از بین رود.

پژوهشگر حوزه مهدویت یکی از خطرهای این مسیر را بیان مباحث نژادی دانست و گفت: باید در مسیر راهپیمایی ایرانی بودن فراموش شود و همه باید بر امت واحده شدن تأکید داشته باشند و این مسیری برای آزادگی است.

وی با تأکید بر اینکه هرروز شاهد افزایش مشتریان خارجی اربعین هستیم، عنوان کرد: صرف لباس مشکی پوشیدن حب اهل‌بیت(علیهم السلام) را نشان نمی‌دهد و ما باید به فرموده امام صادق(علیه السلام)، زینت‌بخش و مایه آبروی اهل‌بیت(علیهم السلام) باشیم.

رائفی‌پور با انتقاد از برخی افراد در برجسته‌سازی کمبودهای اربعین خاطرنشان کرد: برخی گویا برای بد دیدن و زشت نشان دادن اتفاقات مهم دارای بیماری هستند، به‌عنوان نمونه حضور چندمیلیونی زائر در این مسیر قطعاً در زمان‌هایی خدمت‌رسانی را با مشکل روبرو می‌کنند و این افراد از همین فرصت برای نشان دادن کمبودها استفاده می‌کنند.

وی نشان دادن امت واحده را از ویژگی‌های مسیر پیاده‌روی دانست و ابراز کرد: داعش در کنار بدی‌های زیاد چندین حسن داشت که یکی از آن‌ها متحد کردن شیعیان با محوریت دفاع از حرم اهل‌بیت(علیهم السلام) بود.

استاد دانشگاه آبرومند شدن مردم را از خصوصیات اتصال به اهل‌بیت(علیهم السلام) برشمرد و اظهار داشت: در آیات قرآن آمده برخی خانوادگی در بهشت کنار یکدیگر هستند که این مهم به‌واسطه اتصال به اهل‌بیت(علیهم السلام) است، ولی تفکر نژادپرستی و عشیره پرستی ما را به جهنم راهنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی در زبان امام‌حسینی ولی در رفتار و صفات یزدی هستند، یادآور شد: یکی از خطرهای این مسیر شبه‌دولتی شدن آن است، چراکه تجربه نشان داده کارهای مردمی موفق است.

پژوهشگر حوزه مهدویت خاطرنشان کرد: دولت در برخی امور مواکب دخالت می‌کند، ولی عمده کارها مردمی شکل و اداره می‌شود و در مواکب حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران بدون هیچ هزینه دولتی و تنها با کمک‌های مردمی در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه نباید مواکب طوری رفتار کرده که برادران عراقی فکر کنند در حال گرفتن میزبانی از آن‌ها هستیم، افزود: این کشور اهل‌بیت(علیهم السلام) و پایتخت حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، لذا نباید اجازه سو استفاده دشمنان از این اخوت و برادری و خدمت را دهیم و باوجودآنکه صدام در کتاب‌های درسی سعی در القای عجم و عرب داشت ولی فرهنگ این کشور به ما نزدیک بوده و باید پشت یکدیگر در راستای ایجاد امت واحده باشیم.

وی یکی دیگر از خطرهای این مسیر را نفسانی شدن از مسیر الهی بودن آن برشمرد و گفت: هدف نهایی این مسیر باید آماده ساری و مانوری برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) باشد و ما در حال یادگیری زبان مشترک هستیم.

رائفی‌پور با اشاره به اینکه رفتارهای غلط سبک زندگی غربی ما سد راه ظهور امام زمان(عج) شده است، ادامه داد: مردم در این مسیر حضور پیداکرده‌اند که نشان دهند در مسیر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خود بوده و می‌دانند اعمال آن‌ها بدون اذن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) مورد پذیرش نیست.

وی همزمانی وجود داعش را با کنگره عظیم اربعین نشانی از امکان وجود امثال شمر در زمان فعلی دانست و ابراز کرد: دشمن‌ستیزی باید در این مسیر همواره موردتوجه قرار گیرد و ضدیت با صهیونیسم جهانی و آمریکا باید در طول مسیر به‌صورت یک بغض مقدس وجود داشته باشد.

رائفی‌پور با تأکید بر اینکه مسلمان نباید نسبت به برادر مسلمان خود بی‌تفاوت بوده و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) هرروز صبح تا شب به خاطر کشتار مردم بی‌گناه در کشورهای مختلف گریان هستند، اظهار داشت: شرط اصلی ظهور آمادگی است و تا زمانی که محکم پای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خود نیاستیم، خداوند ایشان را نمی‌فرستند.

وی یکی دیگر از آسیب‌های مراسم پیاده‌روی اربعین را ایجاد رقابت‌های ناسالم ذکر کرد و عنوان کرد: لزوم آموزش‌های سالم زائران و موکب داران باید موردتوجه قرار گیرد و رسانه‌ها می‌توانند در کنار دولت نقش برجسته‌ای در افزایش فرهنگ این حرکت عظیم داشته باشند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار