آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد
متأسفانه سخن گفتن در این زمینه بسیار تلخ و ناگوار است اما باید هلال‌احمر به بهترین نوع امکانات و تجهیزات از جمله بالگردهای مورد نیاز برای کاستن از میزان تلفات جاده‌ای مجهز شود. کار هلال‌احمر تنها نجات جسم انسان‌ها در اثر بلایای طبیعی و حوادث نیست بلکه نجات روح، جان، فکر و اندیشه جامعه است.
کد خبر: ۵۲۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 06 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار جمعی از اعضای جمعیت هلال‌احمر استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام برای هر فرد دو نوع وظیفه فردی و اجتماعی تعریف‌شده که در این بین وظایف اجتماعی فرد مهم‌تر و حساس‌تر است و از آنجا که انسان نمی‌تواند زندگی در اجتماع را به‌تنهایی به سرانجام برساند باید خود را با شرایط جامعه منطبق کند.

وی با اشاره به حدیثی شریف از یکی از معصومین افزود: انسان در جامعه به‌مثابه یک پیکر واحد است که صرفاً با در کنار هم بودن می‌توانند به کمالات و موفقیت‌های واقعی نائل شوند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت و ضرورت نهادهای اجتماعی تأسیس‌شده در دنیا گفت: هلال‌احمر از جمله نهادهای اجتماعی مهم و حساسی بوده که قبل از انقلاب نیز در کشور فعالیت داشت هرچند که امروز فعالیت‌های آن متنوع‌تر و متناسب‌تر با زندگی اجتماعی شده است.

وی با بیان کارکردهای مناسب و موفق نهادهای بهزیستی و کمیته امداد در بدنه جامعه تأکید کرد: در بین نهادهای اجتماعی موجود در جامعه هلال‌احمر برجستگی و درخشندگی خاصی دارد چرا که نوع انگیزه و کارکرد در این نهاد نجات و کمک به همنوعان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام درباره اهمیت اعتماد به جوانان در تشکیلات اجرایی جامعه عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام مقید بود که برخی پست‌ها و جایگاه‌های حساس و کلیدی را در اختیار جوانان قرار دهد چرا که جوانان دارای انگیزه، قلبی زلال و قوت قلب هستند که می‌توانند نقش ارزنده‌ای را در پیشبرد اهداف  اشته باشند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر هدف قرارگرفته شدن اعتقادات و باورهای مردم توسط دشمنان اسلام ابراز کرد: امروز بسیاری از جوانان به خاطر عدم تربیت مناسب در محیط‌های خانوادگی و آموزشی در باتلاق‌ها و دام‌های وحشتناکی گرفتار شده که احساس می‌شود سرمایه‌های این کشور در دست نابودی و از بین رفتن است.

وی ادامه داد: کار هلال‌احمر تنها نجات جسم انسان‌ها در اثر بلایای طبیعی و حوادث نیست بلکه نجات روح، جان، فکر و اندیشه جامعه که مورد هجمه‌های سنگین دشمنان است هم در چارچوب این نهاد اجتماعی با ارزش قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از آمارهای فزاینده تصادفات جاده‌ای عنوان کرد: متأسفانه سخن گفتن در این زمینه بسیار تلخ و ناگوار است اما باید هلال‌احمر به بهترین نوع امکانات و تجهیزات از جمله بالگردهای مورد نیاز برای کاستن از میزان تلفات جاده‌ای مجهز شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اهمیت مسلح شدن نیروهای هلال‌احمر به آموزه‌های دینی و ارزشی تصریح کرد: رمز موفقیت مسیحیت در این است که آن‌ها در محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق آفریقا نیروهای امدادی را اعزام می‌کنند که در کنار فعالیت‌های درمانی و پزشکی با کلیسا نیز در ارتباط هستند و آموزه‌های دینی مسیحیت را در آن مناطق ترویج می‌کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار