معاون مشارکت های مردمی موسسه خیریه کهریزک خبر داد:
معاون مشارکت های مردمی موسسه خیریه کهریزک با بیان این که مهمترین دغدغه جامعه سالمند شدن ایرانیان تا ۲۵ سال آینده است،گفت: هم اکنون 84درصد بودجه کهریزک از مشارکت‌های مردمی تامین می شود.
کد خبر: ۵۲۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱ 06 November 2017
به گزارش تابناک قم، نادر مرادی در نشست خبری که به منظور تاسیس دفتر نمایندگی کهریزک شعبه قم برگزار شد، با بیان این که موسسه کهریزک در سال 1350 تاسیس شد،  اظهار داشت: امروز به لطف الهی در دو مرکز آسایشگاه خیریه کهریزک موثر است که یکی در کهریزک تهران و دیگری در محمد شهر کرج است
 
وی ادامه داد: کار اصلی کار آسایشگاه نگهداری از معلولان و سالمندان و افراد بی بضاعت است
 
مرادی بیان داشت: در کهریزک وسعت مرکز 42 هزار هکتار با ظرفیت 1750 معلول و سالمند و بیمار ام اس است که علاوه بر این ها بخشی از افراد نیز از سوی موسسه در منازل سرکشی شده و خدمات دریافت می کنند.
 
وی افزود: در آسایشگاه محمد شهر کرج زمین 8 هکتار با ظرفیت 1600 تخت است که با توجه به بانیان که شناسایی شده اند به زودی این مرکز نیز توسعه می یابد.
 
معاون مشارکت های مردمی موسسه خیریه کهریزک بیان داشت: در محمدشهر علاوه بر معلولان و سالمندان ما کودکان را نیز داریم به خصوص کودکان اوتیسم که مرکز تربیتی و آموزشی در هفته گذشته در این مرکز راه اندازی شد.
 
وی خاطر نشان کرد: سالمندانی که در کهریزک هستند چند بخش هستند،اول کسانی که به صورت شبانه روزی هستند، دوم کسانی که به عنوان مهد سالمند مراجعه کرده و در این دو مرکز از صبح برنامه های آموزشی و فرهنگی و کارگاهی و فرهنگی دارند و عصر به منزل خود می روند.
 
مرادی اضافه کرد: یک گروه سالمندان دیگری هستند که ما به منزل آن ها مراجعه کرده و به آن ها نحوه نگهداری یک سالمند و معلول را آموزش می دهیم.
 
وی به بخش دیگری از برنامه های آسایشگاه کهریزک اشاره کرد و گفت: در محمدشهر کرج بخشی به صورت سوئیت ایجاد شده است که این ها به کسانی تعلق می گیرد که اموال خود را به آسایشگاه بخشیده و می خواهند زندگی راحتی داشته باشد.
 
مدیر امور حقوقی مؤسسه خیریه کهریزک با اشاره به شعار اصلی مؤسسه مبنی بر «آسایشگاه محلی برای زندگی کردن نه فقط زنده نگاه داشتن» گفت: بر همین اساس برنامه‌های مختلف در زمینه ورزشی، کارگاه‌ها و کلاس‌های متنوع، آموزش قرآن، حافظ‌خوانی، تئاتر و موسیقی برگزار می‌شود.
 
وی عنوان کرد: مدرسه‌ای در داخل آسایشگاه کهریزک در تهران است تا معلولان بتوانند به تحصیل بپردازند، گروه‌های تئاتر با ویلچر و موسیقی معلولان با ویلچر بسیار توانمند هستند.
 
مرادی با اشاره به شرایط پذیرش آسایشگاه کهریزک گفت: این آسایشگاه برای افراد بی‌بضاعت جامعه است که توان نگهداری شخص در خانه خود، بستگان و فرزندان برای آنها مهیا نیست و شرط سنی پذیرش از 65 به بالا است. اعضای هیأت مدیره،‌ دکتر روانشناس و مددکار و بهیار و گروهی به تحقیق و بررسی و گزینش افراد می‌پردازند.
 
وی یادآور شد: فعالیت آسایشگاه کهریزک به اتکای کمک‌های مردمی است و 84 درصد از بودجه آسایشگاه کهریزک از سوی مردم تأمین می‌شود که به شکل‌های مختلف آسایشگاه کهریزک را کمک می‌کنند حتی عده‌ای برای احداث ساختمان‌ها بانی می‌شوند.
 
مدیر امور حقوقی مؤسسه خیریه کهریزک عنوان کرد: مقداری از بودجه آسایشگاه کهریزک از طریق اهدای املاک صورت می‌گیرد برخی افراد خانه، سپرده بانکی یا زمین مازاد را به آسایشگاه اهدا می‌کنند به طوری که در هنگام حیات خودشان بهره‌مند شوند و پس از فوت اموال آنها در اختیار آسایشگاه باشد این افراد زیر پوشش آسایشگاه قرار می‌گیرند و آسایشگاه مانند حامی در کنار آنها است.
 
 وی با بیان اینکه از نیات خیر مردم قم نیز بهره‌مند شدیم گفت: صندوق‌های کمک‌های مردمی در برخی از مراکز در سطح شهر و جاده قم سلفچگان وجود دارد.
 
مرادی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل آنکه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها مراکز سالمندی ایجاد شده کمتر به آسایشگاه کهریزک مراجعه می‌کنند. نزدیک به 20 نفر از قم در آسایشگاه کهریزک حضور دارند و نگهداری می‌شوند.
 
وی ادامه داد: آمادگی وجود دارد که در زمینه تجربیات در حوزه مسائل سالمندی و نگهداری در خدمت مردم قم باشیم.
 
معاون مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه کهریزک با اشاره به تأسیس دفتر نمایندگی کهریزک در استان قم گفت: این دفتر در انتهای بلوار امین، بلوار غدیر، کوچه هشت، جنب مجتمع آموزشی مفید واقع است که پاسخگوی سؤالات مردمی است همچنین افراد در صورت پرسش می‌توانند با تلفن 32603850 نیز تماس حاصل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار