آیت الله اعرافی:
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه تحریم‌های جدید آمریکا، اثری در عزم و اراده ملت ایران ندارد، متذکر شد: در شرایطی که آمریکائی‌ها تحریم‌های پیچیده‌تری آورده‌اند، مسئولان، دیپلماسی انقلابی و جهادی در پیش بگیرند.
کد خبر: ۵۱۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳ 04 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس عنوان کرد: تحریم های جدید آمریکا به بهانه های تازه اثری در عزم و اراده ملت ایران ندارد.

امام جمعه قم افزود: آمریکا امروز چند هدف، استراتژی و طرح شیطانی را دنبال می کند و در صدد است مغز و اراده ملت ما را از مبارزه خالی و مسئولان را از عزم و اراده تهی کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با برنامه‌ریزی و ترفندهای تازه قصد دارند اراده ها را از میان ببرند و نگاه ما را به استکبار تغییر و از طریق عوامل و فریب خورده‌ها فکر صلح با دشمن را ترویج دهند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: نقشه مفصلی که توسط آن ها طراحی شده این است که با فشار اقتصادی و تداوم تحریم ها و فشار بر جبهه مقاومت و همراه ساختن جبهه اروپایی برای برداشتن گام های دیگر و با تحریم های تازه ما را عقب برانند.

وی اظهار داشت: توطئه آن‌ها برای تجزیه کشورهای اسلامی همانند آن چه در کردستان عراق شروع و با شکست مواجه شد، همچنین تقویت جبهه مزدوران در منطقه، نقض برجام و اعمال تحریم هایی به مراتب بدتر از قبل به صورت زنجیره ای از شیوه های جدید آنان است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: همه ما در مقابل آزمون جدیدی قرار داریم باید بدانیم که نباید در این میان فریب اروپایی ها را بخوریم.

وی یادآور شد: اروپایی ها نیز بدانند که باید بر عهدی که امضاء کرده اند پایبند باشند و با جبهه مستکبران همراه نشوند.

آیت الله اعرافی متذکر شد: همچنین مسئولان فرمان مقام معظم رهبری و توصیه ها را جدی بگیرند و به غیر دل نبندند، در این شرایط که آمریکائی ها تحریم های پیچیده تری آورده اند مسئولان، دیپلماسی انقلابی و جهادی در پیش بگیرند.

وی تاکید کرد: همچنین مسئولان با آگاهی و بصیرت در برابر این سلسله نقض ها رفتار کنند و بدانند که نباید به عهد اروپایی ها اعتمادی داشته باشند.

امام جمعه قم اظهار کرد: باید اقتصاد مقاومتی اساس حرکتی ما قرار گیرد و ما بر پای خود حرکت کنیم تا از این تحریم ها نیز بیرون آئیم.

13 آبان امسال شاهد فریادی رساتر از پیش خواهیم بود 

وی با اشاره به روز 13 آبان گفت: این روز سالگرد تسخیر لانه جاسوسی، تبعید امام(ره) به ترکیه، روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی است، با توجه به طرح های آمریکایی که تکمیل تر از طرح های قبلی با ابعاد تازه علیه ملت ایران طراحی شده باید همه در این راهپیمایی بزرگ شرکت کنیم.

آیت الله اعرافی افزود: فردا با برگزاری راهپیمایی در کشور و در قم قهرمان با حضور دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و همه طبقات، شاهد یک حرکت با شکوه و فریادی رساتر از قبل خواهیم بود.

وی بیان کرد: باید در روز 13 آبان عزم مسئولان استوارتر شود، استکبار جهانی نیز بداند که ملت فریب آن ها را نخواهند خورد و به فضل الهی در برابر همه توطئه ها خواهیم ایستاد و در آزمون جدید و صحنه مبارزه با دشمن و تحکیم مبانی انقلاب حضور می یابیم.

امام جمعه قم با گرامیداشت ایام اربعین تصریح کرد: از بیش از 100 کشور در دنیا و در همه سنین و گروهها در این راهپیمایی بزرگ حضور دارند.

در راهپیمایی اربعین اخلاص و انسجام  موج می‌زند 

وی خاطرنشان کرد: مشعل عاشورا در تاریخ نورافشانی کرد و امروز میلیون ها عاشق گرد شمع امام حسین(ع) در کربلا می چرخند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: نظم موجود در آئین اربعین درون‌زاست و هزینه ها از سوی مردم و به صورت خودجوش تامین می شود؛ عشق، اخلاص، ایثار و انسجام در این راهپیمایی موج می زند.

وی اظهار داشت: حقانیت اربعین با حضور 20 میلیون زائر نمایان می شود و زائران کیلومترها مسیر را با عشق به سید الشهداء می پیمایند.

جامعه دینی باید نسبت به فرهنگ عمومی حساس باشد 

امام جمعه موقت قم همچنین با اشاره به روز فرهنگ عمومی در این هفته یادآور شد: فرهنگ عمومی مقوله مهمی است که اسلام بر ابعاد مختلف آن تاکید دارد و تحقق آن وابسته به عزم ملی است.

وی ادامه داد: شوراهای فرهنگ عمومی در شهرها با هدایت ائمه جماعات نقش خوبی در جامعه ایفا کرده اند مسئولان نیز در حمایت از این شورا جدی تر باشند، این شورا اگر بخواهد در مسائل مختلف نقش آفرینی جدی داشته باشد نیاز به بازسازی و حمایت بیشتر دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: جامعه دینی باید نسبت به فرهنگ عمومی حساس باشند به ویژه در قم بر روی امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از ارزش های الهی و رعایت حق الناس و حجاب و عفاف تلاش شود.

وی در پایان گفت: مسئولان در قم  در زمینه پزشکی و بهداشت و درمان تلاش های خوبی داشتند اما در برخی از زمینه ها کمبودها و کاستی هایی وجود دارد که امیدواریم در این باره طرح های بهداشت و درمان بیشتری دنبال شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار