مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آبفای قم از اصلاح شبکه‌های فاضلاب با استفاده از روش‌های مدرن و مکانیزه خبر داد و کاهش هزینه‌ها، ایمنی بالا و کاهش حجم حفاری‌ها را از جمله مزایای این روش برشمرد.
کد خبر: ۵۱۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ 31 October 2017
به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور در حاشیه بازدید سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از روش جدید اصلاح شبکه فاضلاب با اشاره به فرسودگی شبکه فاضلاب خیابان امام سجاد(ع) اظهار داشت: با توجه به ریزشی بودن خاک محل و مرطوب بودن خاک، امکان جایگزینی یا اصلاح شبکه فاضلاب این خیابان از طریق روش‌های معمول وجود نداشت.

وی استفاده از روش‌های مکانیزه و مدرن برای اصلاح شبکه فاضلاب این خیابان را مورد تاکید قرار داد و  ابراز داشت: با بهره‌گیری از جایگزینی لوله فاضلاب از روش لوله شکافی، شبکه فاضلاب این خیابان به طول حدود ۴۰۰ متر در مدت زمان کمتر از ۱۰ روز تعویض شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اجرای سریع، کاهش هزینه‌ها به ویژه در مسیرهای سنگی و دارای ریزش، حجم حفاری و آسفالت شکافی پایین، انسداد کم معبر، ایمنی بالا و عدم قطع جریان فاضلاب را از جمله مزایای اصلاح شبکه به روش جدید برشمرد.

وی با بیان اینکه در روش سنتی باید نسبت به تعیین مسیر جدید برای لوله جدید با رعایت حریم لوله قبلی اقدام شود، افزود: با این روش در بسیاری از موارد به سختی و با انجام حفاری‌های بیشتر صورت می‌گیرد ضمن اینکه جا به جایی انشعابات نیز با مشکلاتی همراه است.

صادق‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از اصلاح شبکه در شهرک مهدیه نیز با این روش در حال انجام است، تاکید کرد: با توجه به اجرای موفق اصلاح شبکه فاضلاب به صورت لوله شکافی، در تلاش هستیم سایر نقاطی را نیز که با فرسودگی مواجه است با استفاده از این روش اصلاح کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار