کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن جوان 32 ساله که در استان قم دچار مرگ مغزی شده بود، به نیازمندان اهدا شد.
کد خبر: ۵۰۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲ 16 October 2017
به گزارش تابناک قم، ولی الله صمدی افزود: این جوان که مبتلا به آنوریسم مغزی بود با وجود تلاش پزشکان و عمل جراحی، پس از گذشت یک هفته از عمل جراحی دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه کرد: خانواده نیکوکار این جوان قمی پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشک معالج و تایید آن توسط تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم، موافقت خود را برای پیوند اعضای بدن فرزند خود به بیماران نیازمند اعلام نمودند.

وی با بیان این که پیوند اعضا در بیمارستان شریعتی تهران انجام می شود، خاطرنشان کرد: قلب، کبد، ریه، کلیه ها، قرنیه ها، پانکراس و برخی از نسوج این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند می شود.

صمدی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم، این بیماران فوت می کنند و به مرحله پیوند اعضا نمی رسند.

از ابتدای امسال این سیزدهمین مورد مرگ مغزی است که از استان قم جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شده است؛ سال گذشته با تلاش واحد شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اعضای بدن 20 بیمار مرگ مغزی شده در قم به نیازمندان اهدا شد.

سال های 94 و 93 به ترتیب اعضای بدن 16 و 9 بیمار مرگ مغزی از استان قم به نیازمندان اهدا شد؛ در حال حاضر حدود 50 هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند.

کسانی که می خواهند جزو اهداکنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار