معاون شهردار قم خبرداد
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: در نظر داریم در افق سال 98 از یک فاز متروی قم بهره‌برداری کنیم.
کد خبر: ۵۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷ 16 October 2017
به گزارش تابناک قم، علی‌رضا قاری قرآن در بازدید اعضای شورای شهر از پروژه‌های عمرانی، با اشاره به اینکه قطار شهری قم در حال حاضر در دو محور خط A و B درحال ساخت است، اظهار کرد: در سال 87 دو خط A و B قطار شهری قم مصوبه شورای عالی ترافیک را کسب می‌کند که خط A شامل 14 ایستگاه از قلعه کامکار تا مسجد جمکران با مسافتی بیش از 14 کیلومتر و خط B نیز از فرهنگیان تا پردیسان است.

وی با بیان اینکه یکی از معایب مونوریل قرار گرفتن در مناطق کم جمعیت و کم مسافر شهر است، عنوان کرد: خط B مترو نسبت به خط A دارای اولویت بیشتری است و همچنین نقطه شروع خط B نیز باید از منطقه پردیسان به سمت مرکز شهر انجام شود ولی به دلیل ایجاد خط مونوریل در مسیر خط B قطار شهری ابتدا خط A مترو درحال ساخت است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم افزود: در سال 94 این پروژه 11 درصد پیشرفت داشته است و علت اصلی این تاخیر در ساخت افزایش قیمت‌ها و تحریم دستگاه حفاری بوده است و به مدت پنج ماه نیز این پروژه به طور کامل متوقف بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت و شهرداری باید برای تامین منابع پروژه اقدام کنند، مطرح کرد: ایستگاه شهید مطهری و قلعه کامکار از نظر اجرایی شرایط مناسب تری دارند و پروژه قطار شهری در چهار ایستگاه مرکزی میدان کشاورز، سوم خرداد، معصومیه و میدان سعیدی به صورت زیرزمینی و با امنیت بسیار کمتری درحال اجرا است.

قاری قرآن با بیان اینکه در نظر داریم در افق سال 98 از یک فاز متروی استان قم بهره‌برداری کنیم، خاطرنشان کرد: با هم مسیر شدن خط ‌B مترو و منوریل اجرای پروژه خط B مترو با تردیدهایی مواجه شد ولی طی رایزنی‌هایی که انجام شده است توانستیم خط B مترو را با اعتبار فاینانس بالغ بر دو هزار میلیارد تومان از پردیسان تا سه راه بازار مصوب کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار