هدف پویان و انصراف از لیگ برتر؟
شنیده شده بعد از سقوط تیم فوتبال صبای قم، تیم هندبال هدف پویان ممکن است به دلیل مشکلات و ناتوانی مالی در حفظ بازیکنانش از لیگ کناره گیری کند. هدف پویان در 2 سال اخیر به سختی و با حداقل اعتبار و بدون حامی مالی در لیگ برتر کشور حاضر بوده است.
کد خبر: ۵۰۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰ 15 October 2017
به گزارش تابناک قم، اگر برنامه پیشین اعلام‌شده از سوی فدراسیون هندبال تغییر نکند تیم هدف پویان جوان قم باید روز جمعه هفته جاری نخستین بازی خود را در لیگ برتر هندبال زنان کشور برگزار کند. این، آغازی بر فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان است که هدف پویان برای سومین سال متوالی حضور در آن را تجربه می‌کند.

گرچه صحبت از مشکلات مالی برای هدف پویان، تکراری و خسته‌کننده است، آن‌ها در 2 سال اخیر با وجود همین مشکلات توانسته‌اند در لیگ برتر حضور یابند و آبروی استان قم را در لیگ برتر حفظ کنند اما فصل پیش رو، داستانی متفاوت برای هدف پویان است. هدف پویان در 2 سال اخیر هیچ پولی به بازیکنان و مربیانش دستمزد نداده است و در حقیقت پولی وجود نداشته که برای دستمزد، صرف شود.

در همین حال چند بازیکن هدف پویان می‌توانستند به تیم‌های دیگری بروند و دستمزد خوبی دریافت کنند اما ماندن در قم و خدمت به تیم شهرشان را اولویت قرار دادند. این نوع ایثار، چیزی است که در هدف پویان به وفور می‌بینید. بازیکنان، مربیان و عوامل برای حفظ تیم تلاش می‌کنند و نام استان قم است که از این نوع تلاش بی‌چشمداشت سود می‌برد.

با وجود این، شرایط در سال جدید و فصل پیش رو تغییر کرده است. 2 ملی‌پوش هدف پویان این تیم را ترک کرده‌اند تا به پیشنهاد مالی خوبی که از تیم لیگ برتری دیگری در اختیار داشتند پاسخ مثبت دهند. این 2 بازیکن، در حقیقت برجسته‌ترین بازیکنان هدف پویان هستند و در تعیین نتیجه تأثیرگذار‌ترین بازیکنان.

نفر اول الناز قاسمی، کاپیتان محبوب هدف پویان است. او فصل گذشته در لیگ برتر هندبال عنوان بهترین گلزن لیگ را به دست آورده است و به نوعی ارزشمندترین بازیکن لیگ محسوب می‌شود. قاسمی در برنامه انتخاب برترین ورزشکار زن استان قم از سوی رسانه‌ها در سال 95 نیز عنوان نخست را کسب کرد و بهترین ورزشکار زن استان قم شد.

دومین بازیکن دروازه‌بان تیم هدف پویان و تیم ملی است. فاطمه خلیلی نیز که سومین ورزشکار زن استان قم از سوی رسانه‌ها در سال 95 انتخاب شده بود در مسابقه‌های قهرمانی آسیا سنگربان اصلی تیم ملی بود و حتی در بازی با هنگ‌کنگ نیز به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. وی با فاصله بهترین دروازه‌بان ایران است.

اکنون تصور هدف پویان بدون این 2 بازیکن تأثیرگذار دشوار است و بدیهی است هدف پویان بدون این 2 بازیکن به شدت دچار افت فنی خواهد شد. از سوی دیگر به طور اصولی اگر تیمی بازیکن از دست می‌دهد باید به جای آن، بازیکنان دیگری جذب کند اما هدف پویان به این دلیل که پولی در بساط ندارد نمی‌تواند بازیکن جدیدی بگیرد. آخرین راه برای آن‌ها استفاده از همان نفرات موجود یعنی بازماندگان تیم بزرگسالان فصول گذشته از یک سو و بازیکنان تیم جوانان باشگاه از سوی دیگر است اما فاصله فنی آن‌ها با جداشدگان، نگرانی هدف پویان است.

هدف حضور در لیگ برتر

باشگاه هدف پویان مایل است اعلام کند با توجه به مشکلات مالی از یکسو و تأکید اداره ورزش و جوانان قم بر ادامه فعالیت در لیگ برتر به هر نحو و با هر شرایط مالی بازیکنان ملی‌پوش این تیم، هدف پویان را ترک می‌کنند و هدف پویان پروژه جذب بازیکنان جدید را تعلیق کرده و با باقی‌مانده نفرات و منتخبی از بازیکنان تیم جوانان خود در لیگ برتر حضور خواهد یافت. 

بدون تردید، تلاش خواهیم کرد با نیروی انسانی موجود از نام هدف پویان و اعتبار هندبال قم در لیگ برتر دفاع کنیم اما لازم است اهالی ورزش و رسانه‌ها بدانند با توجه به شرایط کنونی، جدایی بازیکنان و ناتوانی در جذب بازیکن، هدف پویان بدون توجه به هر نتیجه‌ای وارد لیگ برتر خواهد شد و حضور در لیگ برتر و کسب تجربه بازیکنان جوان هدف این تیم است نه کسب نتیجه.

هدف پویان در مدت کوتاهی فهرست بازیکنان و مربیان خود را منتشر خواهد کرد. ما تأکید می‌کنیم با تیمی متفاوت و حاصل از شرایطی که بر خلاف میل باطنی ما ایجاد شده وارد لیگ برتر خواهیم شد. فصل برای هدف پویان آغاز شده است اما امیدواریم در زمان دیگری که امیدواریم دور نباشد، در قامت تیمی مدعی و با حداکثر ظرفیت ممکن به لیگ برتر بازگردیم.

عاقبت هدف پویان چه خواهد شد

با تیمی مواجه هستیم که دیگر دروازه‌بان شماره یک خود را در اختیار ندارد. کاپیتان و بهترین گلزن خود را از دست داده و از تمرین این تیم خبر می‌رسد تعدادی از بازیکنان این تیم آسیب دیده‌اند و هدف پویان با مشکل نیروی انسانی مواجه است. 

در غیاب فاطمه خلیلی احتمالاً فاطمه مریدی دروازه‌بان اصلی نماینده قم خواهد شد و یک دروازه‌بان از تیم جوانان، دروازه‌بان دوم آن‌ها می‌شود. منیره دارابی، بازیکن هدف پویان که فصل گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی و عمل زانو بخش مهمی از فصل را از دست داد، همچنان دور از میادین است و هدف پویان در استفاده از بقیه بازیکنان محدودیت‌هایی دارد. 

با تیمی متحول‌شده و جوان، هدف پویان در این فصل تیمی خواهد بود که ممکن است در پایان فصل در لیگ برتر باقی نماند. به عبارت دیگر اگر هدف پویان بتواند یک یا چند پیروزی در این فصل کسب کند کاری کارستان کرده است. کسانی که می‌توانستند برای تقویت و حفظ ملی‌پوشان هدف پویان در این تیم و شهر قم کاری انجام دهند و انجام ندادند در پایان فصل حسرت آن را خواهند خورد. 

در روزهایی که هدف پویان استان قم، نبود آن‌ها را حس می‌کند، آن‌ها در حال درخشش برای تیم و شهر دیگری هستند. بی‌پرده، هدف پویان ممکن است فصل را با سقوط به پایان برساند. این، حاصل ضعف‌های زیرساختی ورزش در قم و حمایت از تیم‌های ورزشی و قهرمانان است به طوری که ورزش قم نمی‌تواند از توانمندی و ظرفیت نیروهای بومی خود استفاده کند.

بیانیه هدف پویان و اتمام حجت

باشگاه هدف پویان قم چند روز قبل درباره حضور در لیگ برتر، مشکلات و جدایی بازیکنان بیانیه‌ای صادر کرد. 

این بیانیه در حالی روی خروجی رسمی باشگاه منتشر شد که هدف پویان برای هفته‌ها سکوت اختیار کرده بود و این سکوت ممتد، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال پایان دوران فعالیت هدف پویان و انصراف از لیگ برتر را تقویت کرده بود.

 با این حال هدف پویان بالأخره سکوت را شکست؛ در بیانیه این باشگاه، بر حضور در لیگ برتر تأکید شده بود اما بخش ملموس قضیه نوعی اکراه در حضور در لیگ برتر و اتمام حجت مبنی بر این که نباید کسی از هدف پویان انتظار نتیجه‌گیری داشته باشد به چشم می‌خورد.

در بخشی از بیانیه هدف پویان آمده است: هدف پویان در 2 سال اخیر به سختی و با حداقل اعتبار و بدون حامی مالی در لیگ برتر کشور حاضر بوده است. با تقدیر از همه حمایت‌های انجام‌شده به هر نحو، هدف پویان با ایثار عوامل خود توانسته در لیگ برتر حضوری آبرومند داشته باشد. با این وجود ما برای حضور در فصل جدید لیگ برتر با مشکلات جدی مالی در مورد حفظ بازیکنان تأثیرگذار خود و تقویت تیم مواجه بوده‌ایم. بر این اساس حفظ بازیکنان ملی‌پوش ما بدون این که دستمزدی به آن‌ها پرداخت شود مقدور نبوده و بدیهی است جذب بازیکنان جدید نیازمند بودجه‌ای اندک اما در حال حاضر کیمیا و دور از دسترس است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار