در دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم
لایحه اخذ مجوز حمل و نقل اینترنتی توسط شرکت‌های زیرپوشش سازمان تاکسیرانی و طرح موبایل تاکسی به تصویب رسید. فراگیر شدن نرم‌افزار‌های تاکسی موبایل مانند اسنپ ‌در برخی از شهر‌های کشور موجب به وجود‌ آمدن مشکلات اجتماعی زیادی شده است و نرم افزار اسنپ از نظر امنیتی مورد تایید نیست.
کد خبر: ۵۰۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵ 10 October 2017
به گزارش تابناک قم، در دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز حمل و نقل اینترنتی توسط شرکت‌های زیرپوشش سازمان تاکسیرانی و طرح موبایل تاکسی به تصویب رسید.

در این جلسه ذاکریان، معاون شهردار پیرامون این طرح گفت: حاضریم با اسنپ وارد مذاکره شویم، اسنپ باید شرایط ما را بپذیرد؛ عمده دغدغه ما بحث امنیت است.
 
آتش زر عضو شورای شهر قم نیز گفت: اسنپ راحت ترین و ارزان ترین خدمات را ارائه می دهد اما باید قانونی باشد.

نرم افزار اسنپ از نظر امنیتی مورد تایید نیست

شهردار قم نیز با اشاره به فراگیرشدن استفاده از تاکسی موبایل و همچنین صادر شدن مجوز برای یکی از نرم‌افزار‌های تاکسی موبایل توسط سازمان شهرداری‌ها گفت: صادر کردن مجوز در زمینه حمل و نقل از وظایف شهرداری است و شهرداری باید در این موارد تصمیم‌گیری کند.

مرتضی سقائیان‌نژاد افزود: فراگیر شدن نرم‌افزار‌های تاکسی موبایل مانند اسنپ ‌در برخی از شهر‌های کشور موجب به وجود‌ آمدن مشکلات اجتماعی زیادی شده است و اعتراضات گسترده‌ای توسط رانندگان تاکسی‌ها به این نرم‌افزار شده است و این مشکلات به دلیل این است که برخی از قوانین نقض می‌شود و شرح وظایف‌ها رعایت‌ نمی‌شود.

وی بیان کرد: نرم افزار اسنپ از نظر امنیتی مورد تایید نیست و اعضای شورای اسلامی شهر قم باید هرچه سریع‌تر در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

شهردار قم با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار تاکسی موبایل توسط سازمان تاکسی‌رانی قم گفت: در این طرح، تمام موارد امنیتی پیش‌بینی شده است  و چارچوبی در نظر گرفته شده که سازمان تاکسی‌رانی نظارت کامل بر رانندگان و تمام موارد امنیتی دارد.

وی با اشاره به رعایت نکات امنیتی اظهار کرد:‌ رعایت تمام نکات امنیتی در نرم‌افزار تاکسی‌موبایل سازمان تاکسی‌رانی موجب کاهش‌ بسیاری از آسیب‌هایی می‌شود که در حال حاضر در برخی از شهر‌ها به وجود آمده است و امیدوارم هرچه سریع‌تر در مورد این نرم‌افزار تصمیم‌گیری شود.

در پایان این جلسه روح‌الله امرالهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل به ارائه توضیحات و گزارشی از موبایل تاکسی در قم پرداخت و همچنین لایحه اخذ مجوز حمل و نقل اینترنتی توسط شرکت‌های زیرپوشش سازمان تاکسیرانی مطابق با نوع تعهدات و خسارات ناشی از عدم اجرای آن و میزان سهم هر یک از ذینفعان از تراکنش‌ حمل و نقل موبایل تاکسی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار