در جلسه راه‌اندازی خط ریلی قم کربلا مطرح شد:
رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان قم از راه‌اندازی قطار قم کربلا از چهارم آبانماه خبر داد. برای حرکت قطار قم کربلا در روزهای 4، 6، 8، 10 و 12 آبان برنامه ریزی شده است. ظرفیت قطار قم کربلا ۳۶۰ نفر است که می‌توان این ظرفیت را به بیش از ۷۰۰ نفر افزایش داد.
کد خبر: ۵۰۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 09 October 2017
به گزارش تابناک قم، سیدمهدی حسینی‌نیشابوری در جلسه راه‌اندازی خط ریلی قم کربلا در اربعین حسینی که در سالن جلسات معاونت امور زائرین استانداری برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی قطار ریلی قم کربلا اظهار داشت: اب شرکت عراقی که هندل کننده مسیر قطار بصره به سمت کاظمین است وارد مذاکره شدیم و در مورد مسائلی همچون نوع واگن‌ها، برنامه‌ریزی ساعت حرکت قطارها و انتقال زوار از مرز شلمچه مذاکراتی شد که به نحو احسن انجام شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان قم افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ازدحام زوار ایرانی که در مرز تردد می‌کنند، صورت گرفته اما دغدغه اصلی مرز شلمچه تا بصره است که مسیری به طول 37 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه با قراردادی که بسته‌شده ظرفیت قطار قم کربلا 360 نفر است که می‌توان این ظرفیت را به بیش از 700 نفر افزایش داد، گفت: در مسیر راه‌آهن جنوب تنگنا وجود دارد پیشنهاد این بود که از اول آبان بی‌خیال تردد شویم اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای ششم، دهم و دوازدهم آبان ماه  انجام‌گرفته که قطار قم به سمت عراق حرکت کند.

حسینی نیشابوری ابراز کرد: قطار قم کربلا چهارم آبان ماه راه‌اندازی می‌شود به 4 هزار نفر خدمات در این چند روز خدمات داده می‌شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان قم با بیان اینکه قیمت هر نفر مسیر رفت تا کربلا 190 هزار به‌صورت کوپه‌ای 6 تخته است، ادامه داد: قیمت این مسیر نسبت به پارسال هیچ افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به زمان حرکت قطار قم کربلا اظهار کرد: برای حرکت این قطار در روزهای 4، 6، 8، 10 و 12 آبان از سمت شهر قم به کربلا برنامه ریزی کردیم و قیمت بلیط این قطار 190 هزار تومان است، به زائرین در این مسیر غذا داده می‌شود و از مردم خواستیم که بلیت قطار قم- کربلا را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار