تداوم مشکلات مالی و بی‌پولی تیم هندبال هدف‌پویان جوان قم در آستانه فصل 1396 لیگ برتر هندبال زنان ایران سرانجام تاثیر منفی خود را در نماینده لیگ برتری هندبال بانوان استان قم گذاشت.
کد خبر: ۵۰۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 09 October 2017
به گزارش تابناک قم، در حالی که زمان بسیار اندکی تا شروع فصل 1396 رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان قهرمانی باشگاه‌های کشور باقی مانده، اما نماینده هندبال بانوان استان قم هنوز تکلیف مشخصی ندارد و با توجه به وضع موجود در آستانه تغییر و تحولات اجباری قرار گرفته است.

هدف‌پویان جوان قم که اوج فعالیت‌ خود در رشته ورزشی هندبال را در دهه 1390 به نمایش گذاشته، امسال قصد دارد برای سومین دوره متوالی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال زنان ایران یعنی لیگ برتر به میدان برود اما گویا مشکلات مالی همچنان بزرگ‌ترین رقیب این تیم است.

این تیم از نظر مدیریت، کادر فنی و بازیکنان در حال حاضر با مشکلی مواجه نیست، زیرا یک زوج موفق به نام‌های مهدی میرزاحسینی و زهرا احمدی‌نیا مدیریت این باشگاه را بر عهده دارند و احمدی‌نیا به عنوان یکی از مربیان شاخص و سازنده هندبال و ورزش قم، سرمربیگری این تیم را انجام می‌دهد.

پرورش استعدادها و نخبه‌های هندبال قم در هدف‌پویان جوان قم

به واسطه تلاش‌هایی که مدیریت موفق باشگاه هدف‌پویان جوان قم در یک دهه اخیر انجام داده، استعدادها و نخبه‌های هندبال قم در بخش دختران، از رده‌های سنی پایه با دانش روز این رشته ورزشی پرورش یافته‌اند و اکنون به مدارج بالایی با سابقه بازی در لیگ برتر هندبال زنان ایران و تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف رسیده‌اند.

در واقع هدف‌پویان جوان قم در حال حاضر از نظر نیروی انسانی کمبود خاصی احساس نمی‌کند اما بیش از اینکه از بابت رویارویی با حریفان خود در فصل 1396 لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور نگرانی داشته باشد، از جدی‌ترین رقیب خود یعنی بی‌پولی نگران است.

قهرمانی‌های هدف‌پویان جوان قم در لیگ‌های بانوان ایران

هدف‌پویان جوان قم که با کسب مقام‌های متنوع از رقابت‌های دانش‌آموزی و همچنین مسابقات رده‌های سنی مختلف هندبال قهرمانی دختران کشور موفقیت‌های متعددی را کسب کرده، به عنوان قهرمان لیگ دسته دوم و همچنین قهرمان لیگ دسته اول هندبال زنان ایران، امسال قصد سومین حضور متوالی در لیگ برتر هندبال بانوان کشور را دارد.

این تیم از مدت‌ها قبل تمرینات خود را با امید به اینکه مسوولان استان قم حمایتی ویژه انجام بدهند و در مسیر رفع مشکلات مالی حامی هدف‌پویان جوان قم باشند، آغاز کرده اما گویا در مدت زمان اندک باقی مانده تا شروع لیگ برتر به بن‌بست مالی رسیده و قصد تحولات و تغییراتی اجباری را دارد.

هدف‌پویان جوان قم نماینده ایران در فصل 2017 باشگاه‌های آسیا

حریفان تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم در فصل 1396 لیگ برتر باشگاه‌های کشور مشخص شده‌اند اما این تیم که امسال شانس نمایندگی هندبال قم در مسابقات هندبال فصل 2017 زنان باشگاه‌های آسیا را نیز داشت و به دلیل بی‌پولی و عدم حمایت از سوی مسولان قم به این رقابت‌ها نرفت، نه تنها توانایی بی‌پول ظاهر شدن در لیگ برتر را ندارد بلکه گویا با اعتراض بازیکنانی مواجه شده که در این سال‌ها پولی از نماینده هندبال قم نگرفته‌اند.

این در حالی است که بازی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی یک رشته ورزشی که لیگ حرفه‌ای آن محسوب می‌ِشود، با توجه به گردش مالی قابل توجه، برای دختران و بانوان هندبالیست تیم هدف‌پویان جوان قم در دو فصل قبل حضور این تیم در لیگ برتر رایگان بوده و صبر آنها نیز از بی‌پول بازی کردن تمام شده است.

میرزاحسینی: هیچ راهکاری برای رفع مشکلات مالی نیافته‌ایم

مدیر عامل باشگاه هدف‌پویان جوان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تشریح مشکلات این تیم، از کناره‌گیری تیم هندبال بانوان این باشگاه از حضور در مسابقات فصل جدید لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور به دلیل مواجهه با مشکلات مالی خبر داد.

مهدی میرزاحسینی با بیان اینکه هیچ راه‌کاری برای رفع مشکلات مالی نیافته‌ایم، اظهار کرد: باشگاه هدف‌پویان جوان قم در آستانه سومین سال حضور متوالی خود در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال زنان ایران یعنی لیگ برتر، شرایط مناسبی برای حضور در مسابقات فصل 1396 لیگ برتر ندارد.

امکان رایگان بازی کردن در لیگ برتر ممکن نیست

مدیر عامل باشگاه هدف‌پویان جوان قم اضافه کرد: اهالی ورزش و رسانه استان قم در جریان هستند که هدف‌پویان جوان در دو سال اخیر به سختی و با حداقل اعتبار و بدون حامی مالی در لیگ برتر کشور به میدان رفت، اما با تقدیر از تمام حمایت‌هایی که به هر نحو انجام شده، تیم هدف‌پویان جوان قم با ایثار عوامل خود توانسته در مسابقات لیگ برتر حضوری آبرومند داشته باشد.

وی تصریح کرد: با این وجود ما برای حضور در فصل 1396 لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور با مشکلات عدیده مالی برای حفظ بازیکنان تاثیرگذار خود و تقویت تیم مواجه هستیم، به همین دلیل حفظ بازیکنان ملی‌پوش ما که در واقع ستاره‌های این تیم هستند بدون این که دستمزدی به آنها پرداخت شود مقدور نیست، ضمن اینکه جذب بازیکنان جدید نیازمند بودجه‌ای اندک است که البته در حال حاضر شبیه به کیمیا و غیرقابل دسترس است.

جدایی بازیکنان ملی‌پوش از ترکیب هدف‌پویان جوان قم

میرزاحسینی افزود: باشگاه هدف‌پویان جوان قم با توجه به مشکلات مالی از یک‌سو و تاکید اداره ورزش و جوانان استان قم بر ادامه فعالیت در لیگ برتر باشگاه‌های کشور با این شرایط مالی اعلام می‌کند که بازیکنان ملی‌پوش تیم از جمع ما جدا شده و هدف‌پویان جوان قم را ترک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌پویان جوان قم پروژه جذب بازیکنان جدید را نیز تعلیق می‌کند و با باقی مانده نفرات و منتخبی از بازیکنان تیم رده سنی جوانان خود در رقابت‌های این فصل لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور برابر حریفان لیگ برتری به میدان خواهد رفت.

هدف‌پویان جوان قم با تیمی متفاوت در فصل 96 لیگ برتر هندبال

مدیر عامل باشگاه هدف‌پویان جوان قم عنوان کرد: بدون تردید تلاش خواهیم کرد تا با نیروی انسانی موجود از نام و اعتبار هدف‌پویان جوان و موقعیت هندبال قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور دفاع کنیم، اما لازم است اهالی ورزش و رسانه‌ها به خوبی بدانند که با توجه به شرایط کنونی، جدایی بازیکنان و ناتوانی در جذب بازیکن، این باشگاه بدون توجه به هر نتیجه‌ای وارد لیگ برتر هندبال زنان ایران خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور در لیگ برتر و کسب تجربه بازیکنان جوان هدف تیم ما در فصل 1396 لیگ برتر هندبال زنان ایران خواهد بود و به کسب نتیجه توجهی نداریم، یاد آور شد: باشگاه هدف‌پویان جوان قم ظرف مدت زمان کوتاهی فهرست نفرات و مربیان خود را اعلام می‌کند.

میرزاحسینی عنوان کرد: تاکید می‌کنم که با تیمی متفاوت و حاصل از شرایطی که بر خلاف میل باطنی ما ایجاد شده وارد لیگ برتر هندبال زنان ایران خواهیم شد، فصل برای هدف‌پویان آغاز شده اما امیدواریم در زمان دیگری که ان‌شاءالله دور نباشد در قامت تیمی مدعی و با حداکثر ظرفیت ممکن به لیگ برتر بازگردیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار