مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: دستفروشان اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و هسته مرکزی شهر ساماندهی شدند.
کد خبر: ۵۰۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 09 October 2017
به گزارش تابناک قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و برطرف کردن تخلفات شهری اظهار کرد: شاخص اول سد معبر وانت بارها و صنوف و دستفروشان بوده است که اکنون وضعیت خوبی در این زمینه در هسته مرکزی شهر وجود دارد و هیچ گونه وانت باری ایجاد مزاحمت و گره ترافیکی در ساعات خاص عبور و مرور مردم ندارد.

وی افزود: دستفروشان اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و هسته مرکزی شهر ساماندهی شدند و اکنون وضعیت متکدیان در سطح شهر مطلوب است و وضعیت پیشین در زمینه متکدیان وجود ندارد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به آخرین مصوبه شورای عالی اداری کشور در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر گفت: این مصوبه بخشنامه شده بود و دو وظیفه اصلی را به شهرداری داده و ۱۲ ارگان، مسؤول ساماندهی متکدیان مشخص شده بودند.

شفیعی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ساخت‌وساز خلاف و حاشیه‌نشینی گفت: اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده اکنون ساخت و سازی در حاشیه شهر وجود ندارد و در کنترل قرار دارد.

وی افزود: مشارکت و همکاری نزدیک مراجع قضایی، دادستان قم و نیروی انتظامی که در تمام مأموریت‌ها همکاری لازم را داشتند قابل تقدیر و ستایش می‌باشد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به آمار ۶ ماهه نخست امسال در حوزه واحد آسیب‌های اجتماعی گفت: هزار و ۵۷۲ نفر در مجموع ساماندهی شدند که هزار و ۲۳۵ نفر مرد، ۲۹۰ نفر زن و ۴۷ نفر کودک کار بودند. مردان این بخش ۵۹۱ نفر بلامکان، ۴۵۴ نفر متکدی و ۱۹۰ نفر معتاد و در بین زنان ۱۴۵ نفر بلامکان، ۱۴۰ نفر متکدی و پنج نفر معتاد بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۸۴۰ نفر دستفروش جمع‌آوری شده‌اند که حدود ۳۰۰ نفر به سازمان میادین برای ساماندهی معرفی شدند و ۴۱۱ دستگاه وانت سد معبرکننده اعمال قانون و توقیف شد.

شفیعی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ساخت‌وساز غیر مجاز در ۶ ماهه نخست امسال گفت: در زمینه ساخت‌وساز غیرمجاز هزار و ۳۴۶ مورد توقف عملیات صورت گرفته که ۶۰ مورد با حکم دادستانی بوده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار