مدیرکل حج و زیارت استان قم:
مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام کنند، در طول مسیر و اقامت بیمه خواهند بود.
کد خبر: ۵۰۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 09 October 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر رضایی در جلسه راه اندازی خط ریلی قم کربلا که در سالن جلسات دفتر معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار شد، با اشاره به بیمه زائرین اربعین اظهار کرد: زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام کنند، در طول مسیر و اقامت بیمه خواهند بود و خدمات بیمه شامل زائرین اربعین ثبت نام کننده در سامانه سماح می‌شود.

وی ادامه داد: صدور روادید برای زائرین اربعین باید از طریق نهادهای قانونی صورت بگیرد و با موارد غیرقانونی در مورد صدور روادید برخورد شود.

مدیرکل حج و زیارت استان قم افزود: سامانه سماح صرفا برای ساماندهی تعداد زائرین و خروج آن‌ها از مرز است تا مدیران کشور بتوانند برنامه ریزی مناسب را برای سهولت سفر زائرین انجام بدهند، انتخاب وسیله نقلیه برای سفر به کربلا در ایام اربعین به عهده زائرین است.

رضایی با اشاره به چگونگی ثبت نام در سامانه سماح اظهار کرد: زائرین می‌توانند در این سامانه نوع وسیله نقلیه همچون قطار و هواپیما را برای رفتن به کربلا در ایام اربعین انتخاب کنند.

عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در بخش دیگری از جلسه برقراری امنیت برای سفر زائرین اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: باید مذاکراتی برای دولت عراق برای تضمین امنیت مسافران قطار قم- کربلا در خاک این کشور صورت بگیرد تا شاهد هیچ گونه مشکل امنیتی نباشیم. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار