در پی انتشار خبر صدور پروانه احداث پروژه شهید کاظمی؛
با توجه به گذشت یک دهه از شروع کار مطالعاتی و آغاز تملکات پروژه شهید کاظمی و دادن وعده های فراوان در خصوص این پروژه باهم خبری با عنوان صدور پروانه احداث این پروژه تا چندی دیگر منتشر شد که در این میان این سوال پیش می آید آیا بازهم پروژه به خواب خود ادامه می دهد و یا نه؟
کد خبر: ۵۰۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 08 October 2017
به گزارش تابناک قم، با گذشت یک دهه از کار مطالعاتی و آغاز تملکات پروژه شهید کاظمی و اغمای طولانی مدت این پروژه در هسته مرکزی شهر که قرار بود در روان سازی تردد،حل مشکلات و معضلات ترافیکی و تأمین سه هزار پارکینگ در هسته ی مرکزی شهر نقش داشته باشد.

این پروژه‌ای برای تأمین پارکینگ مورد نیاز هسته مرکزی در خیابان صفائیه شروع بکار کرد اما در تصمیمات بعدی به یک مجتمع تجاری ۹ طبقه تبدیل شد و در کش و قوس بین شهرداری و بخش خصوصی همچنان بدون تکلیف مانده است.

پروژه ای که مسئولان ، علما و از همه مهم‌تر مردم استان را کلافه کرده و باعث ناراحتی آن‌ها شده است که این پروژه با این وسعت می تواند به عنوان پارکینگی بزرگ در هسته مرکزی شهر نقش مهمی را ایفا کند تا اینکه این‌گونه بلاتکلیف باقی بماند و باعث به وجود آمدن گردوخاک و برخی معضلات دیگر در هسته شهر شود.

با توجه به خواب طولانی مدت این پروژه در استان و مردم از به نتیجه رسیدن آن ناامید شده اند در همین بین غلامرضا جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم این سکوت بلند مدت از سوی مسئولین را شکست و خبری مبنی بر صدور پروانه برای پروژه شهید کاظمی را خبر داد.

غلامرضا جانقربان با اشاره به پروژه‌های موضعی و موضوعی سرمایه‌گذاری در مناطق شهر قم، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها در هسته مرکزی شهر پروژه سرمایه‌گذاری شهید کاظمی است.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه به زودی پروانه احداث پروژه شهید کاظمی صادر خواهد شد، گفت: این پروژه در مرحله کنترل نقشه‌های ساختمانی در نظام مهندسی است و پس از این مرحله پروانه صادر خواهد شد.

جانقربان افزود: 30 هزار و 900 مترمربع عرصه و 260 هزار مترمربع مساحت کلی پروژه با اجرای کاربری‌های مختلط است.

وی اقامتی، مسکونی، تجاری، مذهبی، درمانی و... را از جمله کاربری‌های این پروژه دانست و گفت: 96 هزار مترمربع از این پروژه شامل 3 هزار خودرو پارکینگ این مجموعه است.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه قرارداد این پروژه با سرمایه‌گذار در سال 92 منعقد شده است، اذعان کرد: این پروژه در 6 طبقه زیر سطح خواهد بود و 160 هزار مترمربع از بنا نیز در قالب چهار بلوک با عرض معبر 35 متر و به طول 270 متر اجرایی خواهد شد.

این مسئله خبر از قرار گرفتن پروژه شهید کاظمی در اولویت کاری مسئولان استانی را می رساند اما آیا واقعا این پروژه به نتیجه خواهد رسید و به آن اهدافی که تعیین شده است می رسد و یا نه بازهم به وجود وعده ها و وعیدهای مسئولان همچنان یک معضل در هسته مرکزی شهری خواهد ماند؟

در هر حال امیدواریم که این پروژه با گذشته بیش از ده سال شروع به کار کند و به آن اهدافی که تعیین شده است برسد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار