حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: هزینه کردن اموال در راه خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) موجب رفع بلایا می‌شود و این کار اموال انسان را حفظ می‌کند.
کد خبر: ۵۰۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 07 October 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به بیان داستان‌ها در قرآن کریم اظهار کرد: داستان‌های زیادی در این کتاب آسمانی آمده و هدف از بیان داستان‌ها در قرآن، عبرت گرفتن مردم است، بیان داستان‌ها روی افراد تاثیر زیادی می‌گذارد.

وی ادامه داد: انسان نباید حرص اموال دنیا را بخورد و آخرت خودش را فدای دنیا کند، امام علی(ع) فرمود اگر اموالی از انسان پس از مرگ توسط فرزندانش در راه خیر هزینه شود، به انسان ثواب نمی‌رسد، اما اگر این اموال در راه شر هزینه شود، انسان در گناه فرزندانش شریک خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید در هنگام حیاتش با انفاق اموالش در راه خدا ثواب کسب کند، نه اینکه تمام تلاش خود را در طول حیات برای خدمت به خانواده خود بگذارد، براساس آیات قرآن گاهی فرزندان همچون دشمنانی هستند که انسان را از راه خدا دور می‌کنند.

فرحزاد با اشاره به سرنوشت فرزندان یک انسان پس از مرگ او اظهار کرد: اگر فرزندان انسان دوستدار خدا باشند، خود خداوند آن‌ها را حفظ خواهد کرد، اما اگر فرزندان انسان دشمن خداوند باشند، او در روز قیامت بازخواست می‌شود که چرا به دشمنان خدا کمک کرده است.

وی ادامه داد: اگر انسان برای آشنا کردن افراد با اهل‌بیت(ع) هزینه کند، چنین کاری موجب می‌شود که افراد دست به کارهای خیر دیگر هم بزنند، در روایات ائمه معصومین(ع) بر اهمیت هزینه کردن در راه اهل‌بیت(ع)  تاکید بسیار زیادی شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اهل‌بیت(ع) حتی از لقمه‌های غذای خود در راه خدا انفاق می‌کردند، انسان باید در راه خدا از اموال خودش بگذرد، یکی از کارهای خیر کمک به موکب‌های خدمت رسانی به عزاداران حسینی در ایام اربعین است، موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) یکی از موکب‌های موفق در خدمت رسانی به زائرین در سال گذشته بود.

فرحزاد با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به زائرین حسینی اظهار کرد: انسان باید هر آنچه که دارد در راه خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) هزینه کند، براساس روایات ائمه معصومین(ع) هزینه کردن در راه اهل‌بیت(ع) ارزش بیشتری نسبت به هزینه کردن در کارهای خیر دیگر دارد.

وی ادامه داد: هزینه کردن اموال در راه خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) موجب رفع بلایا می‌شود و این کار اموال انسان را حفظ می‌کند، انسان باید در راه خدمت رسانی به زائرین حسینی به وسوسه‌های شیطان توجه نکند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: زائرین حضرت رقیه(س) در حرم این بانوی بزرگوار معجزات زیادی دیدند، اکنون به دلیل فعالیت گروه‌های تروریستی در سوریه حضور زائرین در حرم حضرت رقیه(س) بسیار کم شده است.

فرحزاد در پایان با اشاره به رفتار دشمنان اهل‌بیت(ع) با حضرت رقیه(س) خاطرنشان کرد: رفتار این دشمنان با این بانوی بزرگوار موجب شد که حضرت رقیه(س) در سن سه سالگی به شهادت برسد، دشمنان اهل‌بیت(ع) در بدرفتاری‌های خود توجهی به سن کم این بانوی بزرگوار نداشتند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار