رئیس مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی قم با بیان اینکه ظرفیت‌های پزشکی قم در توریسم درمانی هدر می‌رود، از پذیرش سالانه ۳۵ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری قم خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 07 October 2017
به گزارش تابناک قم،  استان قم به عنوان یکی از قطب‌های درمان نازایی در کشور و در کنار آن با وجود بهره‌مندی از متخصصان مجرب در زمینه‌هایی مانند چشم پزشکی، دندان پزشکی و سایر حوزه‌های درمانی می‌تواند از مواهب اقتصادی بسیار کلان توریسم درمانی بهره‌مند شود.

بر اساس آمار سالانه میلیاردها دلار از گردشگری سلامت عاید کشورهای فعال در این عرصه می‌شود، در حالی که ایران از کل درآمد گردشگری دنیا در همه حوزه‌ها تنها نیم درصد نقش دارد و این سهم جایی دردناک‌تر می‌شود که بدانیم ایران جزو ده رتبه اول در جاذبه‌های گردشگری قرار داشته و در بسیاری از تخصص‌های پزشکی از کشورهای موفق دنیا به حساب می‌آید.

رئیس مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ظرفیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم برای توسعه گردشگری سلامت در این استان، اظهار کرد: این مرکز در سال ۹۵، شاهد ۴۰ درصد افزایش مراجعه نسبت به سال ۹۴ بوده و سومین استان کشور به لحاظ مراجعه بیماران در حوزه درمان ناباروری است.

سید رضا طباطبایی قمی به ظرفیت‌های این مرکز برای انجام عمل‌های جانبی حوزه زنان و زایمان هم اشاره کرد و افزود: استان قم در عمل‌های جراحی‌های زنان نیز در حوزه لاپاراسکوپی یکی از قطب‌های کشور است که از شهرهای دیگر مراجعه کنندگان بسیاری به این مرکز مراجعه می‌کنند.

پذیرش سالانه ۳۵ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری قم

وی از رشد ۲۵ درصدی این عمل‌ها در مرکز ناباروری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری استان قم سالانه بیش از ۳۵ هزار مراجعه کننده را پذیرش می‌کند.

طباطبایی، استان قم را به عنوان یکی از قطب‌های درمان نازایی در کشور نام برد و تأکید کرد: این موفقیت می‌تواند در اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان به وسیله گسترش گردشگری سلامت بیانجامد که البته در گام نخست باید زیرساخت‌های مرتبط با آن فراهم شود.

رئیس مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به درآمدهای کلان توریسم درمانی در سطح دنیا افزود: استان قم هنوز با معیارهای استاندارد توسعه توریسم درمانی فاصله بسیاری دارد و برای رسیدن توسعه اقتصادی حاصل از آن باید باید همگام با رشد علم پزشکی زیرساخت‌های جذب گردشگر وتوریست نیز در استان توسعه یابد.

کشورهای همسایه مخاطبان جذب توریسم درمانی هستند

وی کشورهای همسایه را مخاطبان هدف جذب توریسم درمانی برشمرد و تأکید کرد: در استان قم و به طور کلی کشور زیرساخت فراهم نشده و در موقعیتی نیستیم که به دنبال جذب توریسم درمانی از کشورهای اروپایی و پیشرفته باشیم در حال حاضر از عراق و بعد از آن سایر کشورهای همسایه بیشترین جذب توریست را داریم که باید روی همین گروه مخاطب سرمایه گذاری شود.

طباطبایی افزود: در حال حاضر ظرفیت مراجعه به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم بسیار بیشتر از آماری مراجعه کنندگانی است که پذیرش می‌شود و به دلیل همین فراهم نبود زیرساخت‌های فیزیکی از تبلیغات گسترده پرهیز می‌شود چرا که باید متوازن با مراجعه بیمار خدمات ارائه شود.

ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در تخصص پزشکی است

رئیس مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی استان قم با تأکید بر اینکه اهالی فن بحث پزشکی ایران را جزو ۱۰ کشور برتر دنیا می‌دانند، افزود: علاوه بر توسعه زیرساخت‌های هتلینگ و درمانی در استان قم برخی ضعف قوانین نیز کار را سخت‌تر کرده است که لازم است مورد بازنگری قرار بگیرد.

به گفته وی امروز بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله مالزی و هند با توسعه زیرساخت‌های درمانی و هتلینگ خود را به عنوان قطب پزشکی در سطح آسیا مطرح کرده‌اند در حالی که ایران در سطح بهره‌مندی از تخصص از این کشورها بسیار جلوتر است.

طباطبایی افزود: استان قم در حال حاضر از میان ضرورت‌های توسعه گردشگری سلامت از دانش و علم پزشکی و فرصت جذب گردشگر برخوردار است و توسعه زیرساخت‌های درمانی و گردشگری و شیوه مدیریت این گردشگران نیازهایی است که هنوز برای تکمیل پازل توسعه توریسم درمانی در استان قم نیاز است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار