با دستور دادستان قم
استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه خانه و سفره خانه‌ها، رستوران و کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و همه اماکن عمومی دیگر در قم ممنوع شد. در سالهای گذشته مصرف قلیان در قهوه خانه ها چندین بار با ممنوعیت روبرو شده است اما هر بار پس از مدتی این ممنوعیت لغو گردیده است.
کد خبر: ۵۰۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 05 October 2017
به گزارش تابناک قم، دادستان قم ضمن اشاره به ضررهای بیشمار مصرف دخانیات به ویژه قلیان اظهار داشت: به استناد ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 1385 و بند 8 ماده 1 آیینامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب  1386 که اماکن عمومی را تعریف نموده هر نوع تبلیغ و تشویق مستقیم یا غیر مستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیداً ممنوع است

وی افزود: جهت هشدار و اطلاع هرچه بیشتر مردم طی چند روز اینده در تمامی پارک ها و بوستان ها و فضای های عمومی مختلف سطح شهر تابلوهای هشداردهنده ای مبنی بر ممنوعیت استعمال قلیان در معرض دید عموم نصب خواهد شد .

کاهه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده عرضه و مصرف قلیان در اماکن صنفی ضمن جمع آوری آنها با واحد و اشخاص متخلف برخورد قانونی و آن محل پلمپ خواهد گردید.

در سالهای گذشته مصرف قلیان در قهوه خانه ها چندین بار با ممنوعیت روبرو شده است اما هر بار پس از مدتی این ممنوعیت لغو گردیده است. 

حال باید دید ممنوعیت فعلی با توجه به مضرات قلیان مستمر خواهد بود یا اینکه مانند دفعات  گذشته پس از مدتی مصرف قلیان به حالت گذشته باز می‌گردد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
akbar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
سلام
من خودم یکی از مصرف کننده های قلیان هستم ولی بهتر می بود قبل از اجرای این طرح جایگزینی تعیین می شد و بسته های تشویقی مدت داری در خود قهوه خانه ها به جوانان عزیز تقدیم می شد!! مثلا یک ضرب العجل یک ماهه تعیین می شد و در این مدت بودجه ای در نظر گرفته می شد و مانند ارائه بلیط های مجانی استفاده از استخر در هفته دو مرتبه و یا ارائه ی بلیط های استفاده از سینما در هفته یک بار و اجاره سالن های فوتسال برای جوانان و ... که فراوان از این نمونه ها هستن!!!
همه ی دوستان عزیز می دانند با ممنوع شدن فعالیت این مکان ها افراد بی شماری از کار بیکار می شوند و باز بهتر می بود از قبل تمهیداتی اندیشید می شد تا کارخانه های غیر فعال را فعال می کردند و یا به این دوستان وام های مدت دار و با تنفس 6 ماهه ارائه می شد و پتانسیل آنها نیز استفاده می شد و یا حقوق 6 ماهه الی یک ساله تعیین میکردند و در این مدت در کلاس های آموزشگاه های فنی و حرفه ای شغل مناسبی از قبیل تراشکاری، مکانیکی، کامپیوتر و یا هر حرفه ی دیگری را آموزش میدیدند!!! در هر صورت طلب کار اصلی این جریانات ما جوانان هستیم و ... و باز ضمن اینکه با وجود این مکان ها دولت و ارگان های مرتبط کنترل مناسبی روی جوانان داشتند که با ممنوع شدن این مکان ها امکان باز شدن باب خطرات دیگری نیز وجود دارد و الله اعلم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار