رئیس هیات انجمن های ورزشی استان قم با اشاره به این که عنوان انجمن های ورزشی شامل رشته هایی است که هنوز برای آنها فدراسیون تشکیل نشده، گفت: در قم 700 ورزشکار در رشته های بیس بال، راگبی، طناب کشی، داکت، سافت بال، دارت، فلوربال و غیره در قم فعالیت دارند.
کد خبر: ۴۹۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 24 September 2017
به گزارش تابناک قم، سعید توکلی خاطرنشان کرد: در کل کشور 17 رشته اسپوکس، اسکی روی آب، بازی ها و ورزش های الکترونیک، بیس بال و سافت بال، جت اسکی و جت بُت، جهت یابی، دارت، راگبی، ساواته، سپک تاکرا، طناب کشی، فلوربال، فوتبال رومیز، فوتوالی، کریکت، کیک بوکسینگ واکو و ورزش های موج سواری فاقد فدراسیون می باشد.

وی ادامه داد: استان قم تاکنون 11 رشته از این رشته ها را فعال کرده و توسعه داده است که نمونه آن رشته های راگبی، بیس بال، طناب کشی، فلوربال، دارت، فوتبال رومیز، کیک بوکسینگ و غیره است.

توکلی با اشاره به استقبال بانوان از این رشته ها خاطرنشان کرد: از مجموع 700 ورزشکار فعال در این رشته ها، 500 تن را آقایان و 200 تن دیگر را بانوان تشکیل می دهند. 

وی بیان داشت: قم در برخی رشته ها مانند راگبی و بیس بال مقام های کشوری کسب کرده و در سال 1394که تیم ملی راگبی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور لبنان قهرمان شد، 2 ورزشکار قمی به نام های داود یارجانعلی و هادی بختیاری در ترکیب تیم ایران حضور داشتند.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تیم راگبی قم در لیگ برتر کشور حضور دارد و تیم بیس بال قم نیز در رقابت های کشوری لیگ دسته یک شرکت خواهد کرد. 
توکلی گفت: تمام تلاش ما توسعه این ورزش ها در قم و جذب جوانان در ورزش است و تاکنون در این زمینه موفق عمل کردیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار