نمایشگاه «یاد یاران عاشورایی» جمعه شب طی آیینی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در شهر مقدس قم گشایش یافت.
کد خبر: ۴۹۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 23 September 2017
به گزارش تابناک قم، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم در این آیین اظهار داشت: این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 22 برای بازدید عموم علاقه مندان به ویژه جوانان و دانش آموزان دایر است. 

سرهنگ احمد بیطرفان با بیان این که محور برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در سال جاری، عزاداری سید و سالار شهیدان است، خاطرنشان کرد: شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء، مراسم عزاداری برگزار خواهد شد و پس از آن بازسازی منطقه عملیاتی والفجر 10 برای مردم به نمایش گذاشته می شود. 

عملیات والفجر 10 در ساعت 23:20 بیست و پنجم اسفندماه سال 1366 با رمز مبارک «یا رسول الله(ص)» و با اهداف آزادسازی بخش وسیعی از استان سلیمانیه و انهدام ماشین جنگی دشمن به مرحله اجرا گذاشته شد. 

وی در پایان با اشاره به ضرورت بزرگداشت نام و یاد شهدا و هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: به غیر از برگزاری نمایشگاه «یاد یاران عاشورایی» در هفته دفاع مقدس، حدود 20 عنوان برنامه از جمله غبارروبی مزار شهدا، یادواره شهدا و سرکشی از خانواده شهدا برگزار می شود. 

نمایشگاه «یاد یاران عاشورایی» در جوار کوه خضر نبی و در حدفاصل شهرک قدس تا مسجد مقدس جمکران دایر شده و تا ششم مهرماه پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود. 

31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 هجری شمسی توسط رژیم بعثی صدام می باشد که 31 شهریورماه تا 6 مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار