استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اشک بر مصیبت امام حسین(ع)، درون انسان را از لکه‌های گناهان شستشو می دهد، گفت: اگر اشک بر امام حسین(ع) نبود مناسک دین تعطیل می‌شد و اینکه فرمودند هر چه داریم از محرم صفر است، خود محرم و صفر هر چه دارد از اشک برای امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۴۹۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 22 September 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در دومین شب از ماه محرم در جمع عزاداران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از رزق‌های ویژه خدا برای مومنین اشک بر سید الشهدا است، اظهار کرد: امام حسین(ع) فرمودند من کشته اشک هستم و یکی از آثار اشک برای سید الشهدا(ع) که امروز برای جامعه ما حیاتی است صیقل دادن روح و احیا کننده قلب مومنان است.

وی ادامه داد: اشک، درون انسان را از لکه‌های گناهان شستشو می‌دهد. اگر اشک بر امام حسین(ع) نبود مناسک دین تعطیل می‌شد و اینکه فرمودند هر چه داریم از محرم صفر است، خود محرم و صفر هر چه دارد از اشک برای امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید از حضرت زهرا(س) و امام سجاد(ع) که سال‌ها گریستند بخواهیم رزق اشک به ما عنایت کند، ابزار کرد: ما باید از امام زمان(عج) بخواهیم به ما رزق گریه بر مصیبت امام حسین(ع) را عنایت کند. این گریه بسیار فضیلت دارد و هر چه انسان صاف و پاکتر باشد حالت مصیبت زدگی درونی وی عمیق تر می‌شود.

دارستانی افزود: باید در محرم معرفت پیدا کنید تا سوختن باطنی و مصیبت زدگی در شما عمیق‌تر و اثرگذارتر شود. انسانی که می‌سوزد و گریه می‌کند دلش زیر بارش نور رحمت الهی قرار می گیرد. محرم ماه سیر سلوک است و اصلی‌ترین راه برای رسیدن به خدای متعال اشک بر امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه در کشور شهدای زیادی را نثار اسلام کردیم، بیان کرد: تفاوت شهدای ما با شهدای کربلا این است که شهدای ما با شهادتشان مدت زمان محدودی در جامعه اثر می‌گذارند ولی شهادت امام حسین(ع) و یارانش بیش از هزار سال است نه تنها سرد نشده بلکه هر چه می‌گذرد داغ و گریه بر این مصیبت عظیم بیشتر می‌شود؛ چرا که خودشان گفتند شیعیان ما از آب و گل ما است و این محبت و سوختن به واسطه عهدی است که در عالم بالا بسته شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روایت می‌فرماید شیعیان ما با غمگین شدن ما غمگین می‌شوند و با شادی ما شاد؛ وقتی یوسف زهرا از غصه امام حسین(ع) در دل مبارکشان غم و غصه می‌جوشد، دل‌های مومنان و شیعیان نیز به اندازه ظرفیتشان غمگین می‌شود و هر چه ظرف شیعه بزرگتر باشد وجودش بیشتر از غم، مصیبت زدگی و سوختن پر می‌شود.

دارستانی در پایان خاطرنشان کرد: باید ظرف وجودیمان را بزرگ کنیم تا بخشی از غم دل حضرت به جان و قلب ما جاری شود و در این حالت گناه و معصیت از دلمان پاک می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار