ملت ما در برابر سخنان سخیف رئیس‌جمهور آمریکا می‌ایستد و هیچ‌گاه خواب‌های پریشان آن‌ها تعبیر نمی‌شود و همچنان جبهه مقاومت، جوانان رشید و ملت مسلمان در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی می‌کند. ما در صنایع موشکی و دفاعی عقب نشینی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۴۹۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 22 September 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس امتداد عاشورا بود و الگوی جدیدی از وفاق و مقاومت را تولید کرد که امروز در عراق و لبنان و سوریه شاهد همین مقاومت هستیم که مستکبران در مقابل آن شکست خوردند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کشور همچنین مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: آموزش و پرورش رسالت خطیری در تربیت نسل جوان بر عهده دارد و مسئولان و خانواده‌ها باید در این مسیر معلمان و مربیان را یاری دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره مشکلات بودجه‌ای آموزش و پرورش اظهار داشت؛ خانواده‌ها در این زمینه باید آموزش و پرورش را یاری دهند.

وی گفت: در قم ۸۸ درصد باسواد هستند و ۲۳ درصد بی‌سواد زیر ۵۰ سال داریم که باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی وجود داشته باشد.

مجامع جهانی از مظلومان میانمار حمایت کنند

آیت الله اعرافی با اشاره به جنایاتی که علیه مسلمانان بی‌دفاع میانمار صورت می‌گیرد، گفت: امروز شاهد بی‌رحمی شگفت‌انگیز و غارت مسلمانان میانمار هستیم که ما این بی‌رحمی‌ها را محکوم می‌کنیم و از مجامع جهانی خواستار شکست سکوتشان هستیم.

وی گفت: آمریکا در پرونده هفتاد ساله‌اش ۱۰۰ جنگ و مداخله‌های نظامی داشته و پشتیبانی از مستکبرین کرده است و امروز رئیس جمهور این کشور، مدعی دنیا شده است؛ او که خود در ایام انتخابات این پرونده‌های رسوایی آمریکا را رو کرده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: رئیس جمهور آمریکا ادبیات اراذل و اوباش را دارد و فکر می‌کند این ادبیات خریدار دارد.

وی ابراز داشت: ما از قم که ۵۰ سال قبل امام راحل از اینجا فرمود «ملت ما از آمریکا نمی‌ترسد» ما امروز این سخنان سخیف را محکوم کرده و «فریاد مرگ بر آمریکا» سر می‌دهیم.

در صنایع موشکی و دفاعی عقب نشینی نمی‌کنیم

آیت الله اعرافی بیان داشت: ملت ایران در برابر این مواضع جاهلانه و سخیف رئیس جمهور آمریکا خواهد ایستاد و آنان آرزوهایشان را به گور می‌برند و خواب‌هایشان تعبیر نخواهد شد و همان‌طوری که امروز از سوی جبهه مقاومت سیلی خورده‌اند بار دیگر ناامید خواهند شد.

وی افزود: ملت ایران با این سخنان بی‌پایه و اساس کوتاه نخواهند آمد و ما در صنایع موشکی و دفاعی عقب نشینی نمی‌کنیم و در عرصه‌های مختلف به پیش خواهیم رفت.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم به مواردی که هیئت‌های مذهبی ‌باید به آن توجه داشته باشند اشاره کرد و بر ضرورت برپایی باشکوه مراسم عزاداری، دوری از افراط و تفریط، استفاده از روحانیون و طلاب در رأس هیئت، بیان مسائل دینی و احکام و پرهیز از بیان مطالب غیر مستند و خرافی و رعایت حال مردم در عزاداری‌های خیابانی تأکید کرد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار