همزمان با ایام محرم در قم؛
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ 20 September 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی‌ مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف در طول سال برگزاری اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر است.

وی گفت: به همین مناسبت قرار گاه سید الشهدا(ع) در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکیل شده و برنامه‌های بصیرت عاشورایی را برای اجرا در امامزادگان طرحی نموده که 80 نفر از روحانیون و مبلغین مسؤلیت برگزاری این طرح را بر عهده دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در تشریح برنامه‌های این طرح، اظهار داشت: در روز اول ماه محرم مراسم بر افراشته شدن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ابوالفضل(ع) بر فراز گنبد امامزاده شاه سید علی(ع) با حضور هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی افزود: روز دوم ماه محرم به مناسبت ورود کاروان ابا عبدالله(ع) مراسم «لبیک یا حسین(ع)»  در امامزادگان شاه ابراهیم و موسی مبرقع(ع) با حضور دسته‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی(ع)

حجت الاسلام حسینی  برگزاری ویژه برنامه شیر خوارگان حسینی(ع) در اولین جمعه ماه محرم در امامزاده ابراهیم(ع) و برنامه «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در امامزادگان شاخص را از دیگر برنامه‌های طرح سوگواره عاشورایی برشمرد.

وی به برگزاری برنامه همایش رهروان زینبی با حضور بانوان در امامزاده علی بن جعفر(ع) در روز 12 محرم خبر داد و ادامه داد: برگزاری خیمه‌های معرفت در امامزاده علی بن جعفر(ع) و در مزار شیخان با غرفه‌های مختلف و با حضور مبلغین متخصص برپا و خدمات فرهنگی به عزادارن ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: مراسم عزاداری از یکم تا سیزدهم ماه محرم در امامزادگان همراه با سخنرانی، مداحی و تعزیه خوانی برگزار خواهد شد.

وی اقامه نماز ظهر عاشورا در امامزادگان، اعزام روحانیون و مبلغین به مدارس با همکاری آموزش و پروش، اعزام مبلغ به زندان‌های قم، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری سلسله مباحث نمایشگاهی پیرامون محرم و سید الشهدا(ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم امسال نیز موکب علی بن جعفر(ع) را در مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) برپا می‌کند که در همین راستا از خیرین برای ارائه خدمات مطلوب تقاضا داریم ما را در این امر مبارک یاری نمایند. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار