عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ‌سند ۲۰۳۰ ‌با اکثریت آرای اعضای انقلاب فرهنگی کنار گذاشته شد.
کد خبر: ۴۹۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 20 September 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید پارسانیا در دوره تربیت مبلغ و مربی بسیج حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، با بیان اینکه سند 2030 یک نوع سیاست‌گذاری است، اظهار داشت: براساس قانون اساسی، سیاست‌گذاری حق ولایت‌فقیه است، بر این اساس دولت به‌صورت قانونی شأنیت بستن این قرارداد را نداشته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری در کشورهای دیگر بر عهده قوه مجریه است، گفت: در ایران تنها ولی‌فقیه است که این سیاست را تعیین می‌کند و مجمع تشخیص مصلحت نیز در کنار آن کار مشورت دادن به رهبری را بر عهده دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در کشور ما قوای سه‌گانه تنها در راستای منویات رهبری سیاست‌گذاری می‌کنند. براساس سند 2030 دولت تعهدی داده بود که به‌هیچ‌عنوان در حوزه اختیارات آنها قرار نمی‌گرفت و در جایگاهی نبود که این قرارداد را ببندد و این مسئله با اکثریت آرای اعضای انقلاب فرهنگی کنار گذاشته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه ایران سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش دارد و دیگر نیاز به اسنادی مانند 2030 نیست، ادامه داد: روی این سند در دولت‌های گذشته و حال کار شده و سؤال این است که چرا باید سند 2030 را در کانون برنامه‌ریزی آموزشی کشور خود قرار دهیم؟ در اینچئون کره با حضور مسئولان 100 کشور از جمله ایران، در ارتباط با بخش آموزشی سند 2030 جلسه‌ای برگزار شد و حاصل آن بیانیه اینچئون شد و با نشستی که در پاریس برگزار شد، حاصل این دو نشست تحت عنوان سند 2030 مطرح شد.

وی با اشاره به تدوین سند جامع آموزشی از سوی 30 کارگروه که بر اساس بیانیه اینچئون تدوین‌شده بود، گفت: مقرر شد نظام آموزشی ما بر اساس این سند جامع که در 300 صفحه تدوین‌شده بود عمل کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار